Kanapki z łososiem

Składniki /2 porcje:
– 2 ulubione pieczywa (u mnie 1 duża ciabatta )
– mała garść rukoli
– 100 g łososia wędzonego
– 1 awokado
– ząbek czosnku
– kilka kropel soku z cytryny
– 2 łyżki majonezu
– 1 łyżka jogurtu naturalnego
– 4 plasterki mozzarelli
– 1/2 czerwonej papryki
– kilka kropel oliwy z oliwek

Przygotowanie:

Przygotowujemy pastę z awokado. Awokado myjemy obieramy i rozdrabniamy. Dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę i skrapiamy sokiem z cytryny. Mieszamy. Majonez mieszamy w miseczce z jogurtem. Rukolę i paprykę myjemy. Mozzarellę i paprykę  kroimy w plastry. Bułki kroimy na pół. Skrapiamy oliwą z oliwek. Układamy kolejno  pastę z awokado, wędzonego łososia i delikatnie smarujemy sosem majonezowo -jogurtowym. Następnie układamy mozzarellę, paprykę oraz rukolę 🙂 Gotowe !

Muffinki czekoladowo-dyniowe

Składniki /ok. 9 sztuk:
– 3/4 szklanki mąki orkiszowej
– 100 g cukru
– 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
– 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
– 1 łyżeczka cynamonu
–  szczypta soli
– 1 jajko
–  3 łyżki jogurtu bez laktozy
–  50 ml oleju rzepakowego
–  1/2 szklanki puree z dyni *
–  2 łyżki mocnego kakao

Przygotowanie:
W jednej misce połączyć mokre składniki (jogurt, olej, jajko, puree z dyni*), natomiast w drugiej suche składniki ( proszek i sodę, mąkę, cynamon, kakao cukier oraz sól).  Następnie do mokrych składników wsypać suche i wymieszać. Do foremek* na muffinki wykładamy delikatjnie ciasto.Piec w piekarniku nagrzanego do 200 stopni C i piec ok. 20- 30 minut.

*wskazówka
W tym przepisie użyłam większych foremek na muffinki niż klasyczne papilotki 🙂

Tutaj podaje jak zrobić puree z dyni – http://www.i-lovelife.pl/kuchnia/placuszki-dyniowe/

Koktajl z pietruszką

Składniki /1 porcja:
– 1/2 pęczka pietruszki
– 1/2 mango
– 1/2 awokado
– 1/2 ananasa
– 200 ml wody

Przygotowanie:
Wszystko myjemy. Mango,ananasa i awokado obieramy i wrzucamy do blendera.  Wrzucamy  natkę i wlewamy wodę.  Wszystko miksujemy na gładki koktajl. Wlewamy do szklanki i pijemy od razu lub chłodzimy kilka minut w lodówce. Smacznego 🙂

Sałatka z wędzonym pstrągiem

Składniki/1porcja: 
–  40 g wędzonego pstrąga
–  1/2 małej czerwonej papryki
–  garść rukoli
–  4 pomidorki koktajlowe
–  1/2 małej czerwonej cebuli
– 1 jajko ugotowane na twardo
sos
–  2 łyżki oliwy z oliwek 
–  łyżeczka miodu
–  łyżeczka musztardy
–  pieprz do smaku
–  kilka kropel cytryny 
– opcjonalnie sól

 

Przygotowanie:

Jajko gotujemy na twardo 
Rybę rozdzielamy na mniejsze kawałki. Rukolę myjemy i odsączamy z wody. Paprykę myjemy i kroimy w paseczki. To samo robimy z cebulą. Pomidorki kroimy na pół. Tak przygotowane składniki delikatnie łączymy ze sobą.

Całość polewamy przygotowanym sosem. Mieszamy oliwę z oliwek z musztardą, miodem oraz z sokiem z cytryny. Całość doprawiamy do smaku pieprzem – opcjonalnie solą, wszystko mieszamy. Gotowe.

Kanapka włoska

Składniki /1 porcja:
– 1 ciabatta np. z tego przepisu
– mała garść rukoli
– 1/2 pomidora
– 2 plasterki mozzarelli
– 2 plastry szynki parmeńskiej dobrej jakości
– kilka kropel oliwy z oliwek

Przygotowanie:

Rukolę i pomidora myjemy. Mozzarellę i pomidora  kroimy w plastry. Ciabattę kroimy na pół. Skrapiamy oliwą z oliwek. Układamy kolejno plastry szynki parmeńskiej, mozzarellę, pomidora oraz rukolę 🙂 Gotowe !

Deser z chia i kakao

Składniki/ 2 porcje:

warstwa czekoladowa 
– 5 łyżek jogurtu bez laktozy
– 2 łyżki kakao
warstwa jogurtowa
– 5 łyżek jogurtu bez laktozy
– 2 łyżeczki nasion chia
warstwa owocowa
-kilka malin
-kilka borówek amerykańskich
– 6 orzechów włoskich
– wiórki kokosowe
– syrop daktylowy

Przygotowanie:

Owoce płukamy. 

Do pierwszej miseczki wsypujemy kakao oraz 5 łyżek jogurtu naturalnego bez laktozy. Mieszamy dokładnie i wykładamy do naszych 2 szklaneczek na deser. W drugiej miseczce mieszamy jogurt naturalny oraz 2 łyżeczki nasion chia. Mieszamy dokładnie i odstawiamy na kilka minut aż nasiona napęcznieją i powstanie galaretka.

Gotową jogurtową warstwę umieszczamy w szklankach na warstwie czekoladowej.

Na tak przygotowane warstwy układamy owoce ( borówki i maliny) posypujemy kokosem, orzechami . Wszystko polewamy syropem klonowym 🙂 Smacznego 🙂

Ciabatta orkiszowo-pszenna

Składniki:
– 1 szklanka mąki orkiszowej
– 1 szklanka mąki pszennej
– 1 łyżeczka soli
– 1 łyżeczka cukru
– 20 g świeżych drożdży 
– 1 łyżka lodowatej wody
Przygotowanie:

Do miseczki wlewamy szklankę ciepłej wody – nie gorącej. Dodaj 1 łyżeczkę cukru i drożdże. Całość szybko i dobrze wymieszaj, aby składniki rozpuściły się w wodzie. Przykryj ściereczką i odstaw na około 10-15 minut.

Przesiewamy do miski obydwie mąki i dodajemy sól. Następnie wlewamy zaczyn z drożdży.

Wyrabiamy ciasto około 10 minut, aż będzie jednolite i elastyczne. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na około 40 minut. Po tym czasie ciasto powinno podwoić swoją objętość.

Nagrzewamy piekarnik do temperatury 250 stopni.

Ciasto wyłóż na papier do pieczenia obsypany mąką. Uformuj bułeczki lub jedną długą ciabattę. (Z tego przepisu wychodzi ok. 4 sztuki bułeczek lub jedna duża ciabatta).

Wkładamy ciabattę na papierze do do podłużnej foremki jeśli robimy 1. Natomiast jeśli chcemy zrobić kilka mniejszych proponuję zwykłą formę na ciasto, żeby pomieścić nasze bułeczki. Pieczemy ciabattę  ok. 15-25 minut, aż się przyrumieni.

Mini serniczki z borówkami

Składniki na 12 sztuk:

Ciasto
– 150 g mąki
– 1 łyżki cukru
– 2 łyżki kakao
– szczypta soli
– 60 g masła
– 1 łyżka lodowatej wody
Masa serowa
– 500g zmielonego twarogu np. wiaderka
– 100g cukru
– skórka starta z ½ cytryny
– 2 jajka
– 2 łyżki mąki ziemniaczanej
– 125 g borówek amerykańskich
do dekoracji
– listki mięty (opcjonalnie)

Przygotowanie:

Wszystkie składniki na kruche ciasto wyrabiamy. W formie na muffinki umieścić papilotki. Ciasto rozłożyć do papilotek i ugnieść na dnie. Formę ostawić na bok.

Przygotować masę serową. Twaróg, cukier, skórkę z cytryny, jajka i 2 łyżki mąki ziemniaczanej zmiksować przez chwilę na gładką masę, tylko do momentu połączenia się składników.

Kruche ciasto podpiekamy przez ok. 10-15 minut w temperaturze 180 stopni.

Następnie na podpieczone ciasto wylewamy do foremek masę serową.

Piec w nagrzanym piekarniku ok. 25 minut w temperaturze 180°C. Wyłączyć piekarnik i studzić serniczki przy lekko uchylonych drzwiczkach piekarnika, a następnie wstawić na parę godzin do lodówki. Udekorować borówkami i miętą.

Sałatka z ciecierzycą

Składniki/1 porcja: 
–  60 g sera pleśniowego np. camembert
–  garść ciecierzycy z puszki lub suchej
–  1/2 małej sałaty rzymskiej
–  4 pomidorki koktajlowe
–  1/4 cebuli czerwonej
–  2 łyżki oliwy z oliwek 
–  pieprz do smaku
–  kilka kropel cytryny 

Przygotowanie:
Ser kroimy np w paski. Ciecierzycę odsączamy. Jeśli używamy ciecierzycę suchą, musimy ją namoczyć przez kilka godzin a następnie ugotować w osolonej wodzie zgodnie z instrukcją.
Cebulę kroimy w cienkie piórka
Sałatę myjemy i odsączamy z wody. Delikatnie rozdrabniamy. Pomidorki kroimy na pół. Tak przygotowane składniki delikatnie łączymy ze sobą.

Całość doprawiamy do smaku pieprzem – opcjonalnie solą, wszystko mieszamy. Skrapiamy oliwą z oliwek. Gotowe.

Roladki z kurczaka faszerowane suszonymi pomidorami i szpinakiem

Składniki/ 4-5 porcji:

– 1  duża pierś z kurczaka
– 2 jajka
– ok. 4 łyżki mąki owsianej
– 8 łyżek zmielonych płatków owsianych
– duża garść szpinaku
– 1 ząbek czosnku
– 5 pomidorów suszonych 
– sól i pieprz
– papryka słodka (opcjonalnie) 
do podania : np. ryż jaśminowy lub kasza gryczana oraz pikle z ogórków


Przygotowanie:
Szpinak płukamy, skrapiamy cytryną  i podsmażamy na patelni, aż zwiędnie. Dodajemy wyciśnięty ząbek czosnku. Pierś z kurczaka rozbić na tradycyjne kotlety doprawić solą i pieprzem oraz opcjonalnie papryką. Na każdym kotlecie kładziemy trochę szpinaku oraz po 1 suszonym pomidorze. Zwijamy roladki i odkładamy na tak abym nam się nie rozwaliły.
W misce wymieszać jajka i mieszamy z mąką tak aby powstała gładka masa. Na talerzu wysypujemy zmiksowane płatki owsiane. Roladki delikatnie zanurzamy w masie jajecznej a następnie obtaczamy w panierce owsianej. W celu uniknięcia rozwaleni możemy w 2-3 miejscach złączyć je wykałaczką. Kładziemy na rozgrzanej patelni i smażymy, aż uzyskamy złoty kolor z każdej strony.
Podajemy np. z ryżem jaśminowym, kaszą gryczaną oraz z piklami z ogórków 🙂