Krem z pieczonej cukinii

Składniki /4 porcje:
– 1 mała cukinia
– 4 ziemniaki
– 1/2 pora
– 1/2 cebuli
– 1 ząbek czosnku– sól,pieprz, zioła prowansalskie
– ok. 3 szklanki bulionu np. z tego przepisu
– 100 g szpinaku
do podania:pokruszony ser kozi lub feta oraz grzanki

Przygotowanie:
Przygotować bulion warzywny z tego przepisu.

Warzywa umyć i pokroić w kostkę ziemniaki i cukinię oraz w paski cebulę i por. Piekarnik nagrzać do 180 stopni C. Do żaroodpornego garnka lub naczynia włożyć pokrojone warzywa (cukinię, ziemniaki,pora, cebulę) Dodajemy obrany i pokrojony na plasterki czosnek.

Warzywa skropić oliwą, dodać masło, doprawić solą i pieprzem, łyżeczką suszonych ziół prowansalskich. Wszystko wymieszać, przykryć i wstawić do piekarnika na ok. 30- 35 minut.

Upieczone warzywa zalać gorącym bulionem i zagotować. Gotować ok. 5 minut, następnie dodać szpinak i mieszając gotować przez 1 minutę. Zupę zmiksować w stojącym blenderze

Podawać z dodatkiem pokruszonego sera kociego lub feta oraz grzankami.







Roladki z indyka i ze szparagami

Składniki /4 porcje:

– 1 pierś z indyka  (ok. 320 dag)
– 8 cienkich plastrów szynki długo dojrzewającej (ok. 10 dag)
– 1 pęczek szparagów (ok. 16 sztuk)
– 1 łyżka oleju
– sól
– świeżo mielony czarny pieprz
Sos musztardowy
– 1 łyżka musztardy np. gruboziarnistej lub zwykłej stołowej
– 1 łyżeczka oliwy z oliwek
– 1 łyżka miodu
Do podania:młode ziemniaczki lub kasza burgul.

Przygotowanie:

Piekarnik nagrzej do 180 stopni. Ze szparagów odłam twarde końcówki (zegnij szparaga w około 1/3 długości od grubszego końca i wtedy sama złamie się w odpowiednim miejscu).

Indyka przekrój na 8 równych plastrów (tak jak na kotlety) połóż na desce  i rozbij płaskim tłuczkiem na cienkie kotlety.Każdy kotlet dopraw solą i pieprzem z obu stron.

Na każdym sznyclu układaj po 3 szparagi. Zwiń w roladki i zepnij wzdłuż patyczkiem(opcjonalnie). Następnie każdą roladkę owiń 2 plastrami szynki długo dojrzewającej.Zepnij patyczkiem ponownie (opcjonalnie). Ułóż roladki w naczyniu żaroodpornymi posmaruj wierzch sosem musztardowym. Wstaw do nagrzanego piekarnika na ok. 25minut.

Do roladek pasują np. młode ziemniaczki lub kasza burgul.

Czekoladowe naleśniki

Składniki/ 6 porcji o średnicy 18 cm:
– 180 g mąki pszennej
– 250 ml mleka
– 1 jajko
– 1/2 łyżki kakao
– 2 łyżki oleju
– szczypta soli
do podania
– 1/2 tabliczki czekolady gorzkiej
– 2 banany 
– 2 łyżki naturalnego masła orzechowego 100%
– trochę cukru pudru do
– łyżka masła

Przygotowanie:
Wszystkie składniki na ciasto wymieszać mikserem. Jeśli ciasto będzie zbyt luźne dodać troszkę mąki. Ciasto odstawić na ok. 20 minut. W tym czasie przygotuj nadzienie.

Rozpuść czekoladę w kąpieli wodnej a następnie dodaj 2 łyżki masła orzechowego. Opcjonalnie możemy dodać trochę miodu. Kroimy banany i przygotowujemy cukier puder do posypania.

Smażymy średnio cienkie naleśniki na rozgrzanej patelni. Z tego przepisu wychodzi ok. 6 małych naleśników o średnicy ok. 18 cm. Naleśniki smarujemy kremem i układamy na nich banany. Zwijamy w trójkąty. Rozpuszczamy łyżkę masła na patelni i podpiekamy każdego naleśnika z każdej strony delikatnie. 

Naleśniki układamy na talerzach i dekorujemy np. świeżymy truskawkami i posypujemy cukrem pudrem. 🙂

Sałatka z porem i kukurydzą

Składniki:


– 4 jajka
-biała część pora
-mała puszka kukurydzy (ok.140 g)
-mała puszka czerwonej fasoli (ok. 140 g)
-łyżka majonezu
-łyżka jogurtu naturalnego
-sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:

Jajka gotujemy na twardo. Obieramy i kroimy w kostkę. Por sparzamy wrzątkiem i również drobno kroimy.

Dodajemy kukurydzę oraz fasolkę. Następnie doprawiamy solą i pieprzem. Dodajemy majonez połączony jogurtem.

Wafle z bananami

Składniki/ ok. 6 wafli:
– 250 g mąki pszennej
– 250 ml mleka
– 1 jajko
– 1 łyżka cukru zwykłego
– 3 łyżki oleju
– 1 łyżeczka proszku do pieczenia
– szczypta soli
– 300 g jogurtu greckiego
– laska wanilii
-cukier puder do smaku
– do podania: banany, cukier puder, gałka lodów waniliowych, maliny i migdały

Przygotowanie:

Ubij białko. Mąkę i proszek do pieczenia przesiewamy. Dodajemy pozostałe składniki ( olej, cukier, mleko i sól, żółtko). Wszystko miksujemy. Na koniec dodajemy ubitą pianę i delikatnie mieszamy.

Rozgrzewamy mocno gofrownicę. Nakładamy chochlą porcję i smażymy ok. 3-4 minuty, aż ciasto się przyrumieni.

Wafle  wykładamy najlepiej na kratkę. Przygotowujemy krem (jogurt grecki ubić z cukrem i wanilią).

Propozycja podania: bierzemy jeden wafel i smarujemy kremem oraz układamy pokrojonego cienko banana. Następnie układamy na nim drugi wafel, posypujemy cukrem pudrem i dekorujemy gałką lodów waniliowych oraz malinami i migdałami 

Indyk ze szparagami

Składniki:
szparagi
– 250 g pomidorków koktajlowych
– 2 ząbki
– 1 cebula
– 1 pęczek szparag
– grana padano do posypania (opcjonalnie)
– 2 łyżki oliwy z oliwek
– czarne oliwki
marynata do mięsa
– 1 sztuka piersi z indyka
– 1 szt. czerwonej cebuli
– 2 ząbki czosnku
– 2 łyżki oliwy z oliwek
– 2 łyżki octu balsamicznego
– 1 łyżka miodu
– sól i pieprz
do podania: sałata i pieczone ziemniaczki

Przygotowanie:
Wszystkie składniki marynaty wrzucamy do misy blendera i miksujemy. Pierś indyka kroimy na plastry i delikatnie rozbijamy tłuczkiem. Mięso obtaczamy w marynacie i wstawiamy do lodówki na około 2 godziny lub na całą noc.


Piekarnik nagrzewamy do temperatury 180 stopni. Obieramy ziemniaki kroimy w ćwiartki. W miseczce mieszamy 2 łyżki oliwy, sól pieprz i ulubione zioła. Ziemniaki smarujemy marynatą i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawiamy do piekarnika i pieczemy na złoty kolor ok. 30-40 minut.

W międzyczasie kroimy cebulę w kostkę, czosnek w plasterki. Od szparagów odłamujemy twardą końcówkę. Grillujemy je na patelni. Pomidorki przekrawamy na pół. Patelnie rozgrzewamy i wylewamy oliwę. Cebulę i czosnek wrzucamy i podsmażamy mieszając. Następnie dodajemy podgillowane wcześniej szparagi i na końcu pomidorki. Doprawiamy całość solą i pieprzem.

Myjemy sałatę i układamy na talerzach
Indyka wyciągamy przed smażeniem trochę wcześniej aby nasze kotlety osiągnęły temperaturę pokojową. Grilujemy z obydwustron na patelni grillowej.Podajemy z przygotowanymi szparagami, parmezanem, ziemniaczkami i sałatą.

Sałatka z wędzonym łososiem

Składniki/1 porcja:
–  40 g wędzonego łososia
–  1/2 małego wędzonego oscypka
–  garść mieszanki sałat
–  4 pomidorki koktajlowe
–  szczypiorek do dekoracji
sos
–  2 łyżki oliwy z oliwek 
–  łyżeczka miodu
–  łyżeczka musztardy
–  pieprz do smaku
–  kilka kropel cytryny 
– opcjonalnie sól

Przygotowanie:
Ser kroimy na małe paski.
Rybę rozdzielamy na mniejsze kawałki.
Sałatkę myjemy i odsączamy z wody. Delikatnie rozdrabniamy. Pomidorki kroimy na pół.Tak przygotowane składniki delikatnie łączymy ze sobą.

Całość polewamy przygotowanym sosem. Mieszamy oliwę z oliwek z musztardą, miodem oraz z sokiem z cytryny. Całość doprawiamy do smaku pieprzem – opcjonalnie solą, wszystko mieszamy. Sałatkę posypujemy posiekanym szczypiorkiem. Gotowe.



Owocowe tiramisu

Składniki/ok. 4 porcje:
– ok. 120 g biszkoptów (okrągłych)
– 500 g mascarpone
– 400g malin i truskawek (świeżych lub mrożonych)
– 3 łyżeczki cukru
– 2 żółtka

Przygotowanie:
Żółtka utrzyj z cukrem, dodaj mascarpone i wymieszaj mikserem. Połowę owoców włóż do miski, polej sokiem z cytryny i posyp łyżeczką cukru. Odstaw na ok. 20 minut. Następnie połącz z resztą owoców i zmiksuj. Biszkopty maczaj w zmiksowanym sosie owocowym i układaj na dnie małych pucharków. Ułóż warstwę sosu i przełóż masą mascarpone. Następnie ułóż kolejną warstwę biszkoptów wcześniej maczanych w sosie, wyłóż serek mascarpone. Udekoruj wierzch świeżą miętą. Smacznego !

Aperol Spritz

Składniki/1porcja:
– 75 ml Prosecco
– 50 ml Aperola
– 25 ml wody gazowanej
– plasterekpomarańczy
– kostki lodu

Przygotowanie:
Do koktajlowej szklanki włożyć kilka kostek lodu. Wlać (do wysokości połowy szklanki) dobrze schłodzone Prosecco, następnie Aperol – zostawiając jeszcze nieco miejsca w szklance. Dopełnić schłodzoną wodą sodową i udekorować połową plasterka pomarańczy.

Tarta z brzoskwiniami

Składniki:
– 1 ¼ szk. mąki
– 2 łyżki cukru
– szczypta soli
– 125g masła
– 3 łyżki lodowatej wody
Krem
– 200 ml mleka (u mnie bez laktozy)
– 2 żółtka
– 1 jajko
– cukier wanilinowy
– 60 g cukru
– 2 łyżeczki mąki pszennej
– szczypta soli
– 300 g brzoskwiń świeżych lub z puszki
– do dekoracji cukier puder


Przygotowanie:
Mąkę wymieszać z cukrem i solą , dodać masło, 3 łyżki wody i połączyć ciasto. Następnie uformować z ciasta kulę i jeśli ciasto jest bardzo miękkie włożyć na 30 minut do lodówki.

Schłodzone ciasto rozwałkować na kształt krążka o średnicy ok. 30 cm. Przenieść na formę do tarty o średnicy 28 cm. Nakłuć widelcem i umieścić obciążenie. Ciasto wstawić do nagrzanego piekarnika (190 stopni) i piec ok. 15 minut. Po tym czasie zdjąć obciążenie i piec przez kolejne ok. 15 minut (piec na lekki złoty kolor).

W tym czasie przygotować nadzienie. Wszystkie składniki wymieszać w mikserze na gładki krem.

Wyciągamy podpieczone ciasto i wylewamy delikatnie na spód krem oraz układamy pokrojone w plastry brzoskwinie. Piec ok. 25-30 minut  w temepraturze 160 stopni bez termoobiegu, aż masa zastygnie. Wyciągamy z piekarnika chwilę studzimy. Masa bardziej stężeje dopiero po wystudzeniu i włożeniu do lodówki. Przed podaniem iposypujemy na wierzchu cukrem pudrem.

Smacznego