Razowy makaron z cukinią

Składniki /2 porcje:

– 1 mała lub 1/2 średniej cukini
– 250 g makaronu razowego np. świderki
– parmezan
– ząbek czosnku
– 1/3 średniej cebuli
– ok 5 kawałków suszonych pomidorów
– oliwa z oliwek
– sól i pieprz

Przygotowanie:

Makaron ugotować w osolonej wodzie al dente. Cukinię opłukać i pokroić w kostkę ze skórką. Cebulę zeszlić na oleju rzepakowym. Następnie wrzucić cukinię na rozgrzaną patelnię, dodać wyciśnięty czosnek i podsmażyć wszystko przez kilka minut. Pod koniec smażenia dodaj pokrojone suszone pomidory i doprawić opcjonalnie solą i pieprzem. Wymieszaj wszystko na patelni dodając pod koniec ugotowany makaron. Wykładaj danie od razu na talerze. Przed podaniem posyp startym parmezanem.

Budyń jaglany z owocami

Pyszne śniadanie na bazie kaszy jaglanej 🙂 to coś co na pewno polubią osoby, które gustują w śniadaniach na bazie jaglanki i owoców 🙂

Składniki /2 porcje:
– szklanka mleka roślinnego lub krowiego
– 1/4 szklanka wody
– 1/3 szklanki kaszy jaglanej
– kilka truskawek świeżych lub mrożonych
– 1 figi
– syrop daktylowy
Przygotowanie:
Kaszę jaglaną opłukać na sicie w ciepłej wodzie, aby pozbyć się goryczki. 1/2 szklankę mleka mieszamy z 1/4 szklanki wody i zalewamy kaszę jaglaną w rondelku. Kaszę gotować na małym ogniu pod przykryciem do całkowitego wchłonięcia się płynu. Ugotowaną kaszę przekładamy do blendera, dodajemy resztę mleka i miksujemy na gładki mus. Wykładamy do misek. Dodajemy po kilka truskawek. Figi oraz banana dzielimy na pół i rozkładamy do miseczek. Polewamy wszystko syropem daktylowym. Smacznego 🙂

Sałatka ze szpinakiem i granatem

Dzisiaj propozycja na szybką sałatkę, którą możemy zabrać ze sobą do pracy lub szkoły w formie lunchboxa:) Nic tylko kosztować i smakować !

 

Składniki /1 porcja:
– mała garść świeżego szpinaku
– 1/2 małej główki sałaty rzymskiej
– 1 łyżka oliwy z oliwek
– 1 łyżka octu balsamicznego
– 1 łyżka miodu
– 50g sera pleśniowego np. gorgonzola
– garść pestek granatu
– sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:
Szpinak i sałatę myjemy osuszamy i wykładamy na talerz. Dodać pokrojony w kostkę ser pleśniowy. Przygotowujemy dresing. Oliwę mieszamy z octem balsamicznym i miodem. Polewamy naszą sałatkę oraz doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Podawać ze świeżym pieczywem lub grzankami 🙂

Jajka sadzone ze szparagami i świeżym szpinakiem

Szparagi na śniadanie 🙂 ??? ja uwielbiam a Wy? Pokazuję jak fajnie i smacznie rozpocząć dzień jedząc takie oto poniższe pyszności ze szparagami w roli głównej!Życzę smacznego 🙂

Składniki/1 porcja:
– 2 wiejskie jaja
– garść świeżego szpinaku
– kilka pomidorków kotajlowych
– 1 plaster dobrego boczku
– 3 zielone szparagi
– zielona cebulka

Przygotowanie:
Szpinak i pomidorki koktajlowe myjemy i układamy na talerzu. Na rozgrzaną patelnię grillową wrzucamy plaster boczku i umyte wcześniej zielone szparagi. Grillujemy aż szparagi będą miękie a boczek ładnie się zarumieni.Układamy na talerzu. Na patelnię wbijam ostrożnie 2 jaja i smażymy około 3-4 minuty na tzw. sadzone. Białko musi się ściąć a żółtka lekko zacząć gęstnieć. W tym momencie ściągamy delikatnie z patelni drewnianą łyżką i przekładamy na talerz. Tak przygotowane śniadanie możemy dowolnie przyprawić i gotowe. Podawać ze świeżym pieczywem lub grzankami 🙂

Błyskawiczne ciasteczka owsiane

Błyskawiczne ciasteczka na bazie płatków owsianych to moja dzisiejsza propozycja na fit słodycze. Takie ciasteczka są idealne jako drugie śniadanie, zdrowa przekąska do porannej kawy lub po treningu na siłowni !

Składniki /ok 10 sztuk:

– 85 g płatków owsianych zwykłych
– 85 g wiórków kokosowych
– 100 g mąki pszennej
– 50 g cukru pudru
– 100 g roztopionego masła
– 1 łyżka miodu
– 1 łyżeczka sody oczyszczonej

Przygotowanie:
Piekarnik nagrzać do 180 stopni C.  Do miski wsypać płatki owsiane, wiórki kokosowe, mąkę, sodę i cukier, Wszystko wymieszać. W małym rondelku rozpuścić masło i dodać miód ( uwaga nie gotujemy !). Ostudzić a następnie dodać wszystko do suchych składników. Wszystko mieszamy.  Formujemy kuleczki o średnicy ok. 4 cm.  Wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia z zachowaniem odstępów i spłaszczamy delikatnie widelcem. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez ok 20 minut.

Spaghetti z cukinii i z klopsikami w sosie pomidorowym

Jestem typową ” makaroniarą” i przyznam szczerze, że nie ma u mnie tygodnia bez dania z makaronu 🙂 Jak wiemy makarony w dużych ilościach bywają bardzo tuczące, dlatego dzisiaj przedstawiam alternatywę dla dań na bazie tradycyjnego makaronu coby troszkę odchudzić tygodniowe menu wszystkich miłośników makaronów . Wersja fit makaronu z cukinii to coś co zawsze jem z wielkim apetytem 🙂  Macie ochotę spróbować sami jak smakuje taki warzywny makaron?? Zapraszam !

Składniki /2 porcje:

– 400 g mielonej wieprzowiny
– 1 puszka ( ok. 400 g) pomidorów z puszki

– 2 średnie cukinie

– 1 jajko
– parmezan do posypania
– 2 ząbki czosnku

– 2 łyżeczki ziół prowansalskich

– 2 łyżeczka czerwonej papryki w proszku (1 łyżeczka słodkiej + 1 łyżeczka ostrej)
– oliwa z oliwek
– sól i pieprz

Przygotowanie:

Wieprzowinę doprawiamy solą , pieprzem i papryką. Wgniatamy jajko. Zwilżonymi dłońmi formujemy niewielkie klopsiki. Obsmażamy na złoto na oleju rzepakowym lub kokosowym. Ściągamy z patelni. Na tą samą patelnię ( na tłuszcz wytopiony z klopsów) wylewamy pomidory w puszce. Dodajemy czosnek, sól i pierz. Przelewamy sos do wyższego garnka i blendujemy. Wrzucamy gotowe klopsy i czekamy aż sos się zagotuje. Cukinię myjemy i razem ze skórką za pomocą obieraczki typu Julienne ( dostępna w każdym sklepie z akcesoriami do gotowania) robimy spaghetti z cukinii. Następnie obsmażamy chwilę na odrobinie oleju takie spaghetti na patelni aż cukinia zmięknie. Przekładamy na talerze. Na wierzch wykładamy klopsy w sosie . Posyp startym parmezanem.

Jagodowy deser

Szybki i bardzo prosty deser, który bez problemy każdy może przygotować bez użycia większych umiejętności 🙂 Wystarczą poniższe składniki, mikser i chęci 🙂 Zapraszam !

Składniki/2 porcje:
– 100 g jagód (mogą być mrożone)
– 1 białko
– 150 g serka mascarpone
– 250 ml jogurtu pitnego lub mleka roślinnego
– 2 łyżeczki cukru pudru
– 2 łyżeczki chia
do dekoracji: mięta i jagody

Przygotowanie:
Jagody miksujemy z jogurtem pitnym lub mlekiem. Dodajemy 2 łyżeczki ziaren chia, mieszamy i odstawiamy na chwilę aż napęcznieją.Następnie przekładamy je do  szklanek.
Serek mascarpone ubijamy z cukrem. Białko ubijamy  na sztywną pianę i dodajemy do serka mascarpone. Taki krem nakładamy na mus jagodowy. Dekorujemy mięta i kilkoma jagodami 🙂 Smacznego !

Koktajl z jarmużu, malin i banana

Taki koktajl ostatnio króluje u mnie w kuchni 🙂 Może kolor nie wygląda zachęcająco ale smakuję bardzo dobrze, Dodatkowo do picia takiego koktajlu przekonuje mnie fakt, że dostarcza mojemu organizmowi wiele cennych wartości odżywczych, witamin i minerałów. Poza tym zawarty w nim mielony len wpływa korzystnie na pracę naszych jelit , na odchudzanie i jest świetnym źródłem błonnika pokarmowego 🙂 Na zdrowie !

Składniki /1 porcja:
– garść jarmużu
– 2 garść malin (mogą być mrożone)
– 1 banan
– 1  łyżeczka lnu mielonego
– 250 ml wody

Przygotowanie:
Jarmuż opłukać.  Banana obieramy i wrzucamy do blendera. Następnie jarmuż i maliny. Dodajemy wodę i wszystko miksujemy. Na koniec wrzucamy łyżeczkę lnu mielonego . Wszystko miksujemy na gładki koktajl. Wlewamy do szklanki i pijemy od razu. Smacznego 🙂

Naleśniki z mascarpone i borówkami

Składniki/ok. 10 sztuk:

– 1 szklanka mąki pszennej
– 2 jajka
– 1 szklanka mleka
– szczypta soli
– 3/4 szklanki wody gazowanej
– 3 łyżki oleju rzepakowego ( do smażenia)

nadzienie

– 250 g serka mascarpone
– 5 łyżek cukru pudru
– 4 banany
– syrop z daktyli
– 200 g borówki amerykańskiej
– kokos do posypania

Przygotowanie:

Wszystkie składniki na ciasto wsypać do miski i zmiksować. Patelnię (do naleśników lub z cienkim dnem) dobrze rozgrzać. Dodać troszkę  oleju rzepakowego i wylać ciasto na jednego naleśnika. Przewrócić na drugą stronę gdy spód będzie ścięty i lekko zarumieniony 🙂 Tak postępować z pozostałymi naleśnikami.

Następnie przygotowujemy nadzienie. Banany pokroić w plasterki.Mascarpone utrzeć z cukrem.  Borówki amerykańskie myć.

Każdego naleśnika smarujemy cienką warstwę serka mascarpone następnie układamy na nim banana i zwijamy w rulon. Robimy malutkie kleksy z serka mascarpone, układamy na wierzchu borówki Wszystko polewamy syropem daktylowym  i posypujemy kokosem 🙂 MNIAM !

Makaron z jarmużem i suszonymi pomidorami

Pomysł na bardzo szybki, pyszny, bardzo lekki i pożywny obiad dla wszystkich miłośników makaronów i nie tylko. Danie jest również świetną propozycją na wegetariańską romantyczną kolację dla dwojga 🙂

 

Składniki /2 porcje:

– 150 g świeżego jarmużu
– 250 g makaronu wstązki
– parmezan
– ząbek czosnku

– ok 5 kawałków suszonych pomidorów

– oliwa z oliwek
– sól i pieprz

 

Przygotowanie:

Makaron ugotować w osolonej wodzie al dente.  Jarmuż opłukać pozbyć się twardych łodyg i zalać wrzącą wodą na kilka sekund.  Wrzuć go na rozgrzaną patelnię, dodaj wyciśnięty czosnek i podsmaż wszystko przez kilka minut. Pod koniec smażenia dodaj pokrojone suszone pomidory i dopraw solą i pieprzem. Skrop delikatnie oliwą z oliwek i wymieszaj wszystko na patelni  dodając pod koniec ugotowany makaron .  Wykładaj danie od razu na talerze i posyp startym parmezanem.