Sałatka z brokuła

Składniki /2 porcje:
– 1/2 brokuła (ok.250g)
– 2 jajka
– 2 łyżki majonezu
– 1 łyżka jogurtu naturalnego
– tarty parmezan
– 100 g czerwonej fasolki
– 1/2 główki sałaty rzymskiej
– sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:
Brokuł myjemy i gotujemy w osolonej wodzie – odcedzamy i studzimy. Jajka gotujemy na twardo, studzimy i obieramy ze skorupki.Sałatę myjemy, osuszamy i poszarpaną wykładamy na talerz. Dodać pokrojone w ćwiartki jajka oraz pokrojonego na mniejsze kawałki brokuła. Fasolkę odsączamy, płukamy wodą i dodajemy do naszej sałatki. Jogurt mieszamy z majonezem. Polewamy naszą sałatkę oraz doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Na koniec posypujemy tarttym parmezanem. Podawać ze świeżym pieczywem lub grzankami 🙂

Sałatka ze szpinakiem i granatem

Dzisiaj propozycja na szybką sałatkę, którą możemy zabrać ze sobą do pracy lub szkoły w formie lunchboxa:) Nic tylko kosztować i smakować !

 

Składniki /1 porcja:
– mała garść świeżego szpinaku
– 1/2 małej główki sałaty rzymskiej
– 1 łyżka oliwy z oliwek
– 1 łyżka octu balsamicznego
– 1 łyżka miodu
– 50g sera pleśniowego np. gorgonzola
– garść pestek granatu
– sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:
Szpinak i sałatę myjemy osuszamy i wykładamy na talerz. Dodać pokrojony w kostkę ser pleśniowy. Przygotowujemy dresing. Oliwę mieszamy z octem balsamicznym i miodem. Polewamy naszą sałatkę oraz doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Podawać ze świeżym pieczywem lub grzankami 🙂

Sałatka z rukolą i fetą

Gdy nie mamy pomysłu na drugie śniadanie zwłaszcza w tygodniu pełnego  obowiązków i pracy, proponuję przygotowanie szybkiego lunchboxa 😉 Przedstawiam szybki przepis na pożywną i zdrową sałatkę z rukolą i fetą.

Składniki /1 porcja:
– duża garść rukoli
– oliwa z oliwek
– kilka pomidorków koktajlowych
– 1/3 opakowania sera feta półtłustego
– garść pestek słonecznika
– zioła prowansalskie

Przygotowanie:
Wszystkie warzywa myjemy. Rukolę osuszyć i wyłożyć na talerz. Dodać pomidorki koktajlowe oraz pokrojoną fetę. Polewamy oliwą z oliwek oraz posypujemy pestkami słonecznika i  ziołami prowansalskimi.Podawać ze świeżym pieczywem lub grzankami 🙂

Sałatka z wątróbką drobiową

 

Wątróbka przez niektórych znienawidzona a przez niektórych uwielbiana :). Ja zdecydowanie do jedzenia wątróbki ponieważ zawiera dużo wartościowego żelaza oraz cynku ! Może skusicie się na taką wersję podania wątróbki?? Zapraszam do skorzystania z przepisu na sałatkę z wątróbki drobiowej. Jest to bardzo lekkostrawne danie a w dodatku bogate w witaminy i minerały ! Na zdrowie i smacznego 🙂

Składniki/4 porcje:
–  ok. 450 g wątróbki drobiowej
– 1 główka sałaty rzymskiej
– 4 małe garście roszponki
– 4 kromki czerstwego chleba np. żytniego
– oliwa z oliwek
– sól, pieprz,
– świeży koperek
– opcjonalnie rukiew wodna

Przygotowanie:

Wątróbkę smażymy na maśle lub oleju rzepakowym przez kilka minut aż będzie rumiana . Podczas smażenia doprawiamy ją do smaku solą i pieprzem. Chleb opiekamy w tosterze lub na patelni aby był lekko chrupiący. Myjemy sałatę, roszponkę i świeży koperek. Sałatę rzymską kroimy na mniejsze kawałki koperek siekamy. Wykładamy na talerze kolejno sałatę, roszponkę, grzanki pokrojone  na mniejsze kawałki a na końcu wykładamy wątróbkę. Sałatkę skrapiamy oliwą z oliwek oraz posypujemy koperkiem.

Sałatka z cukinią, serem feta i pomidorkami

Szybka, smaczna i lekka sałatka z cukinią jest doskonała  na kolację, śniadanie do pracy czy szkoły 🙂 Wszędzie smakuje tak samo dobrze ! Czas przygotowania to zaledwie kilka minut 😉

Składniki/ 2 porcje:
– 200 g ser feta
– 8 pomidorków truskawkowych
– 1/2 czerwonej cebuli
– 1 cukinia
– kilka listków świeżego szpinaku
– 2 łyżki oliwy z oliwek extra vergine
– 1/2 ząbka czosnku
– zioła prowansalskie, bazylia
– sól i pieprz

Przygotowanie:

Oliwę mieszamy z ziołami. Cukinię myjemy i kroimy ze skórką na małe kawałki ,wrzucamy na rozgrzaną patelnię, dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę  i podpiekamy, aż cukinia zmięknie. Odstawiamy do ostygnięcia.Szpinak, pomidorki i cebulę myjemy. Pomidorki kroimy na połówki. Cebulę kroimy na cienkie plasterki. Wszystkie warzywa łącznie z ostudzoną cukinią mieszamy w misce. Doprawiamy wg uznania np. solą i pieprzem. Polewamy sałatkę mieszkanką oliwy z ziołami. Wykładamy wszystko na talerze. Na koniec kroimy w kostkę fetę i układamy na sałatce 🙂 Smacznego.

Sałatka z awokado i mozzarellą

Coraz częściej wykorzystuję w swojej kuchni awokado, które ma wiele korzyści zdrowotnych (m.in obniża poziom złego cholesterolu) i zawiera dużo cennych dla naszego organizmu wartości odżywczych . Dzisiaj przedstawiam szybki przepis na pożywną i zdrową sałatkę właśnie z awokado w roli głównej. Korzystajcie!

Składniki /2 porcje:

-1/2 opakowania rukoli
– awokado
– 1 pomidor malinowy lub kilka pomidorków koktajlowych
– 1 małe opakowanie małych kulek mozzarelli
– garść pestek słonecznika

sos winegret
– 3 łyżki oliwy z oliwek
– sól, pieprz
– 1/2 łyżeczki musztardy
– 1/2 łyżeczki soku z cytryny
– 1/2startego ząbka czosnku

Przygotowanie:

Wszystkie warzywa myjemy. Rukolę osuszyć i wyłożyć na głębokie talerze. Dodać pokrojonego pomidora lub pomidorki koktajlowe oraz obrane i pokrojone awokado. Na koniec dodajemy do sałatki mozzarellę. Przygotowujemy sos winegret (mieszamy wszystkie składniki). Na rozgrzanej patelni prażymy pestki słonecznika i dodajemy do przygotowanego sosu. Polewamy nim przygotowaną sałatkę. Podawać ze świeżym pieczywem lub grzankami 🙂

 

Sałatka z kozim serem i truskawkami

Składniki /1 porcja:

-250 g truskawek
-70g koziego sera (rolada)
– garść roszponki
– pestki słonecznika
– 1 łyżka octu balsamicznego
– pieprz
– 1 łyżka miodu
– parmezan

 

Przygotowanie:

Na talerzu wyłożyć umytą roszponkę. Następnie pokrojone na kawałki truskawki i kozi ser. Wszystko skropić sosem ( ocet balsamiczny + miód) i doprawić pieprzem. Sałatkę posypać pestkami słonecznika oraz tartym parmezanem.

Wiosenno – letnia sałatka z warzywami

Składniki:
– sałata lodowa
– pęczek rzodkiewki
– pęczek szczypiorku
– ogórek
– pomidorki koktajlowe
– ser pleśniowy typu brie
– 5 łyżek oliwy z oliwek,
– zioła prowansalskie
– sok z cytryny
– sól i pieprz

Przygotowanie:
Warzywa oczyścić i wypłukać. Sałatę porwać na małe kawałki. Szczypiorek drobno posiekać. Rzodkiewkę i ogórka pokroić w plasterki. Pomidorki przekroić na pół. Tak przygotowane warzywa wymieszać i dodać sok z cytryny, sól, pieprz i oliwę z oliwek. Wymieszać. Dodać pokrojony w kostkę ser. Smacznego.

Sałatka z brokułem, serem feta i pomidorkami*

Składniki:
– 1 brokuł
– opakowanie sera feta
– pół puszki kukurydzy
– pomidorki koktajlowe (ok. 10-12 sztuk)

Składniki na sos czosnkowy (opcjonalnie):
– mały jogurt naturalny
– łyżeczka majonezu
– szczypta soli i pieprzu
– szczypta bazylii i oregano
– 2 ząbki czosnku

 

Przygotowanie:
Brokuł myjemy, dzielimy w różyczki i gotujemy. Należy pamiętać, że nie może być rozgotowany.  Po ugotowaniu brokuł odcedzamy i studzimy.  W misce układamy brokuła, kukurydzę, fetę i pomidorki. Sałatka smakuje dobrze z sosem czosnkowym, jeżeli chcemy uzyskać lżejsze danie, skropmy sałatkę tylko oliwą.

Sos
Jogurt mieszamy z łyżką majonezu,  dodajemy wyciśnięte przez praskę ząbki czosnku oraz przyprawy, całość mieszamy i polewamy sałatkę (przed podaniem).

Ta sałatka to idealny pomysł na imprezę ! Smacznego 🙂
przepis autorski Ani

Sałatka z kuskusem i kurczakiem

Przepis na pyszną sałatkę z kuskusem i kurczakiem, to super pomysł na coś pysznego, szybkiego i kolorowego 🙂

 

Składniki:
-125 g kaszy kuskus
– 1 pierś kurczaka
– po połowie małej papryki
(zielonej, żółtej i czerwonej)
– mała puszka kukurydzy
– ok. 3 łyżki majonezu
(można również wymieszać 2 łyżki majonezu
z 1 łyżką jogurtu naturalnego)
– sól i pieprz oraz ostra papryka

Przygotowanie:
Kuskus zalać gorącą wodą i posolić. Kurczaka kroimy w drobna kostkę doprawiamy i smażymy aż uzyska złoty kolor. Do przestudzonej kaszy dodać pokrojone w kosteczkę 3 rodzaje papryk oraz przestudzonego kurczaka. Następnie dodajemy 3 łyżki majonezu i doprawiamy całą sałatkę do smaku.