Śliwki

CZY WIESZ, ŻE….

ŚLIWKI

Zawierają:

– witaminę A,E (najcenniejszy przeciwutleniacz)
– witaminy z grupy B,
– potas, wapń, fosfor, magnez i żelazo,

Ponadto:

Śliwki to owoce , które doskonale regulując problemy trawienne. Więcej wartości odżywczych mają suszone śliwki i one również posiadają wiecej błonnika. Są natomiast bardziej kaloryczne niż świeże śliwki.

Witamina B6 i magnez zawarte w śliwkach mają pozytywny wpływ na pracę układu nerwowego, natomiast potas bierze udział w regulowaniu ciśnienia krwi. Śliwki hamują przyswajanie cholesterolu, dzięki czemu działają przeciwmiażdżycowo.

Warto zaopatrzyć się (zwłaszcza na okres jesienno – zimowy) w domowe powidła lub nalewki ze śliwek🙂

W zależności od odmiany sezon na śliwki trwa w miesiącach wrzesień – październik ale można cieszyć się nimi również  późną jesienią 🙂

Jak możecie wykorzystać śliwki w kuchni?? Poniżej kilka propozycji:

Rustykalna ze śliwkami

Granola z jogurtem i nasionami chia

Ciasto drożdżowe ze śliwkami

Tarta ze śliwkami i kremem mascarpone

Crumble śliwkowe