banoffee4NAPIS

Tarta z bobem

Pomysł na sycącą tartę z bobem. Tarta doskonale smakuje zarówno na ciepło jak i na zimno.

Składniki / 4-8 porcji:

ciasto:
– 125  g masła
– 1 i ¼ szklanki mąki
– 3 łyżki zimnej wody
– szczypta soli

nadzienie:
– 350g bobu
– 300 g serka ricotta
– 3/4 szklanki śmietany 18%
– 3/4 szklanki startego parmezanu
– 1 jajko + jedno do posmarowania
– sól i pieprz

 

Przygotowanie:

Wyrobić ciasto (do przesianej mąki dodać masło i szczyptę soli oraz zimną wodę) i włożyć na chwilę do lodówki.

Bob ugotowac w osolonej wodzie, odcedzić i wyłusakać.  1/3 bobu odłuż do posypania na wierzch tarty. Wrzuć do miksera bób, serek ricotta, śmietanę oraz parmezan i jajko. Całość dopraw solą i pieprzem i zmiksuj na gładką masę

Wyciągnij ciasto z lodówki i rozwałkuj na oprószona mąką powierzchni na placek o średnicy 40cm. Wyłóż ciasto na natłuszczoną okrągłą formę do pieczenia z wyjmowanym dnem średnicy 28 cm (ciasto powinno wystawać poza brzegi formy) i nakłuj widelcem.

Na tak przygotowane ciasto wyłóż przygotowane nadzienie, częściowo przykrywając je wystającym poza formą ciastem. Posyp bobem. Brzegi ciasta posmaruj roztrzepanym jajkiem

Piecz przez 30-45 minut póki ciasto nie nabierze złotobrązowego koloru.

 

banoffee4NAPIS

Spaghetti z cukinii i marchewki z sosem pomidorowym

Składniki/2 porcje:
– 1 średnia cukinia
– 2 marchewki
– 4 pomidory
– mała cebula
– sól, pieprz, zioła
– ząbek czosnku
– olej kokosowy lub masło klarowane do smażenia
– parmezan do posypania (opcjonalnie)

Przygotowanie:
Cukinię i marchewki kroimy wzdłuż na cienkie paski, następnie smażymy na patelni przez ok 10 minut.
Pomidory obieramy ze skórki i kroimy w drobną kostkę. Na osobnej patelni szklimy cebulę i dodajemy pomidory, całość dusimy przez ok 20 minut, doprawiamy solą, pieprzem, ziołami i dodajemy czosnek.
Wykładamy na talerz spaghetti, następnie sos, a całość posypujemy startym parmezanem.

banoffee4NAPIS

Pasta z bobu

Składniki:
– 500 g bobu
– łyżka oliwy
– 2 garście słonecznika
– 3 ząbki czosnku
– sok z połówki cytryny
– 4 łyżki jogurtu naturalnego
– 2 łyżki sosu sojowego
– czarny pieprz, zioła

Przygotowanie:
Bób gotujemy, studzimy i obieramy.
Słonecznik prażymy na patelni i studzimy.
Bób blendujemy z pozostałymi składnikami aż do uzyskania gładkiej konsystencji.
Taka pasta pasuje idealnie do chleba lub do surowych warzyw jako dip 🙂

banoffee4NAPIS

Orzeźwiający koktajl z arbuza i melona

Pyszny i bardzo orzeźwiający koktajl, do przygotowania którego wykorzystamy arbuza i melona. Proste i szybkie orzeźwienie 🙂

 

Składniki/2 porcje:
– 400 g arbuza
– 200 g melona
– 100 ml wody
– sok z połówki cytryny
– lód

 

Przygotowanie:
Arbuza i melona  pozbawiamy pestek i kroimy w kostkę. Wrzucamy do blendera, dodajemy wodę i sok z cytryny. Wszystko dokładnie blendujemy. Koktajl przelewamy do szklanek, dodajemy lód (najlepiej pokruszony).

banoffee4NAPIS

Muffiny czekoladowe z kawałkami czekolady

Pyszne i bardzo czekoladowe muffiny 🙂

Składniki/na ok. 12 muffinek:
– 300 g mąki pszennej
– 2-3 łyżki kakao
– 2 łyżeczki proszku do pieczenia
– 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
– 2 łyżeczki cukru wanilinowego
– ok. 120 g posiekanej czekolady (deserowej lub mlecznej według uznania)
– 150 g roztopionego masła
– 2 jajka
– 170 ml mleka
– pół szklanki cukru

Przygotowanie:
Masło roztapiamy i odstawiamy do ostudzenia.
Do miski przesiewamy mąkę i kakao, dodajemy proszek do pieczenia, sodę, cukier zwykły i wanilinowy oraz posiekaną czekoladę.
W drugiej misce mieszamy jajka z mlekiem. Następnie składniki suche mieszamy z mokrymi i dodajemy roztopione masło, wszystko razem mieszamy i wykładamy do papilotek.
Pieczemy przez ok 20-25 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

banoffee4NAPIS

Tarta z porem i cukinią

 

Składniki:
Ciasto
– 250 g mąki pszennej
– 125 g masła
– 3–4 łyżki zimnej wody
– płaska łyżeczka soli

Farsz:
– 1 por
– średnia cukinia
– 500g sera ricotta
– 2 jajka
– pół szklanki startego parmezanu
– ząbek czosnku
– sól, pieprz, zioła
– ok. 10 pomidorków koktajlowych

Przygotowanie:
Ciasto
Wszystkie składniki wyrobić, ciasto schłodzić 30 minut w lodówce. Następnie ułożyć w formie, nakłuć widelcem i podpiec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok.15 minut (z obciążeniem).

Farsz:
Por kroimy, wrzucamy na patelnie i smażymy, dodajemy cukinię startą na tarce o średnich oczkach i smażymy przez ok 10 minut. Studzimy.
W misce mieszamy ser ricotta z jajkami i parmezanem, dodajemy przyprawy i czosnek. Następnie mieszamy z ostudzonymi warzywami. Wykładamy całość na podpieczony spód, na wierzchu układamy pokrojone na połówki pomidorki i wciskamy je delikatnie w farsz. Tartę pieczemy w piekarniku w 180 stopniach przez ok 40-45 minut.

banoffee4NAPIS

Koktajl z borówek

 

Szybki koktajl na bazie borówek to doskonały pomysł na lekkie drugie śniadanie lub podwieczorek. Borówki działają uspokajająco i przeciwbólowo oraz poprawiają pracę oczu i obniżają poziom złego cholesterolu.

Składniki / 1 porcja:

– 1 banan
– ok. 70 g borówek amerykańskich
– garść płatków owsianych
– ok. 200 ml mleka

Przygotowanie:
Banana i borówki zmiksować z 200 mililitrami mleka. Wlać do szklanki i posypać płatkami owsianymi 🙂 Gotowe. Koktajl jest słodki sam w sobie nie zalecamy używania dodatkowego cukru.

 

 

banoffee4NAPIS

Sałatka z kozim serem i truskawkami

Składniki /1 porcja:

-250 g truskawek
-70g koziego sera (rolada)
– garść roszponki
– pestki słonecznika
– 1 łyżka octu balsamicznego
– pieprz
– 1 łyżka miodu
– parmezan

 

Przygotowanie:

Na talerzu wyłożyć umytą roszponkę. Następnie pokrojone na kawałki truskawki i kozi ser. Wszystko skropić sosem ( ocet balsamiczny + miód) i doprawić pieprzem. Sałatkę posypać pestkami słonecznika oraz tartym parmezanem.

banoffee4NAPIS

Omlet z warzywami

Omlet z warzywami to prosty i smaczny pomysł
na pożywny posiłek. Przepis możemy dowolnie modyfikować 🙂

Składniki:
– 2 jajka
– łyżka mleka
– 1/2 małego pomidora
– pół papryki (czerwonej i żółtej)
– nieduży kawałek cukinii
– 2  łyżki startego parmezanu
– sól i pieprz, zioła

 

 

Przygotowanie:
Paprykę i pomidora kroimy w kostkę, cukinię w plasterki. Jajka roztrzepujemy z mlekiem, dodajemy warzywa i parmezan, wszystko dokładnie mieszamy.
Masę wylewamy na rozgrzaną patelnię i smażymy pod przykryciem aż jajka się zetną, a omlet lekko przyrumieni.
Omlet wykładamy na talerz, można posypać go szczypiorkiem. Smacznego !

banoffee4NAPIS

Koktajl z kiwi i pomarańczy z miętą

 

Składniki:
– 4 kiwi
– sok z 1 pomarańczy
– kilka listków mięty
– łyżeczka miodu
– sok z połówki cytryny

Przygotowanie:
Kiwi obieramy i kroimy w kostkę i wrzucamy do blendera. Dodajemy sok z pomarańczy i cytryny, mięte i miód. Wszystko dokładnie blendujemy i gotowe ! pyszne i zdrowe 🙂