Jajka zapiekane w awokado

Składniki/2 porcje:

-1 awokado
-2 jajka
– do smaku sól i pieprz
– garść rukoli
– kilka pomidorków koktajlowych
– parmezan do dekoracji
– pieczywo

Przygotowanie:

Awokado kroimy na pół, wyjmujemy pestke. Miejsce po pestce delikatnie poszerzamy, wyciągając część miąższu łyżeczką. Owoce układamy skórką do dołu w naczyniu żaroodpornym.

W miejsce po pestce wbijamy po jednym jajku. Oprószamy je odrobiną soli i pieprzu. Wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni na mniej więcej 10-15 minut, aż białko całkowicie się zetnie.

Upieczone awokado wyjmujemy z piekarnika, posypujemy tartym parmezanem oraz dekorujemy pomidorkami i swieżą rukolą

Kasza manna z owocami

Dzisiaj na blogu smaki dzieciństwa 🙂 Pyszna kasza manna z owocami ! Śniadanie,które pokochają nie tylko dzieci ale i dorośli:)

Składniki :
– 2 szkl mleka(może być roślinne)
– 4 łyżki kaszy manny
– 1-2 łyżki ksylitolu lub cukru trzcinowego
– ulubione owoce świeże i suszone np.: banan, maliny, rodzynki, orzechy, kokos itp.
– miód,syrop klonowy lub daktylowe

Przygotowanie:
Do garnka wlewamy mleko i podgrzewamy. Kiedy mleko będzie gorące, dodajemy cukier a następnie cienką strużką wsypujemy kaszkę cały czas mieszając.
Gotujemy jeszcze chwilkę, aż kasza zgęstnieje.
Kaszę przekładamy do miseczek, układamy owoce. Możemy polać miodem, syropenm klonowym lub daktylowym

Tosty francuskie z konfiturą

Tosty francuskie to pomysł na śniadanie, które pokochają dzieci 🙂 Pyszne, chrupiące i do tego z ulubionymi owocami 🙂 To po prostu trzeba spróbować !!!

Składniki /4 porcje:
– chleb zwykły lub tostowy
– 2 roztrzepane jajka
– pól szklanki mleka
– masło do smażenia
– 1 łyżeczka cukru waniliowego
Sposób podania: domowa konfitura, banany i maliny, syrop klonowy.
Przygotowanie:
Roztrzepane jajko mieszamy z łyżeczką cukru waniliowego. Dolewamy trochę mleka.
Chleb kroimy w plastry i moczymy z obu stron w jajku. Następnie placki smażymy na maśle z obu stron do zarumienienia.
Tosty francuskie podajemy z konfiturą lub z bananami i malinami polane syropem klonowym lub miodem.

Owsianka z jogurtem i owocami

Szybkie zdrowe i pożywne śniadanie! Polecam wszystkim, którzy zwłaszcza tym zabieganym i nie lubiącym wcześnie wstawać:)

Składniki /1 porcja:
– 4 łyżki płatków owsianych
– łyżka kokosu
– 1 banan
– kilka świeżych lub mrożonych malin
–  kilka świeżych lub mrożonych borówkę
– 1 łyżeczka syropu klonowego
– 1 mały jogurt bez laktozy (ok.180g)

Przygotowanie:

Płatki górskie wsypujemy do miseczki i zalewamy wszystko przegotowaną wodą w takiej ilości aby pokryć wszystko w całości. Zostawiamy na kilka minut lub na całą noc. Następnie dojemy jogurt (u mnie bez laktozy). Dodajemy banana, maliny i borówki. Posypujemy kokosem i polewamy syropem klonowym. Smacznego 🙂

Jajecznica z kurkami

Proste, szybkie i smaczne 🙂 Takie śniadania lubię a Wy??
Korzystajmy z sezonu na kurki !!

Składniki /2 porcje:
– ok.250 g oczyszczonych kurek
– 1 cebula
– 25 g masła
– 6 dobrej jakości jaj
– świeży koperek do posypania
– sól, świeżo zmielony pieprz do smaku
Przygotowanie
Kurki oczyścić, pokroić. Cebulę obrać i posiekać. Na patelni rozgrzać masło, zeszklić na nim cebulę, dodać grzyby smażyć 5-10 minut mieszając. Doprawić solą i pieprzem. Następnie wbić do kurek jajka Smażyć, mieszając, aż jajecznica się zetnie. Jajecznicę z kurkami podawać ze świeżym chlebem z masłem. Posypać posiekanym świeżym koperkiem.

Fritatta z kiełbaską i pomidorkami

    Składniki/1-2 porcje:
–  1/2 puszki krojonych pomidorów 
–  3 jaja wiejskie
–  40 ml mleka
–  ok. 50 g ulubionej kiełbaski
–  5-6 małych pomidorków koktajlowych
–  70 g sera pleśniowego koziego
–  1garść świeżej bazylii
–  1/3 łyżeczki ostrej papryki
–  1/3 łyżeczki pieprzu
–  opcjonalnie sól i zioła toskańskie

Przygotowanie:
Jajka wbić do miski, roztrzepać widelcem, dodać mleko i wymieszać. Na rozgrzaną patelnię wrzucamy pokrojoną kiełbaskę i smażymy na małym ogniu przez kilka minut. Dodać pomidory i  przyprawić wszystkimi przyprawami. Gotowac przez ok. 4 minuty,  aż woda z pomidorów odparuje. Dodać jajka i pokruszony ser kozi. Na koniec pomidorki koktajowe przekrojone na pół. Przykryć pokrywką i smażyć wszystko ok. 8-10 minut aż jajka się zetną. Ściągnąć z ognia. Posypać świeża bazylią. Podawać od razu 🙂

Budyń jaglany z owocami

Pyszne śniadanie na bazie kaszy jaglanej 🙂 to coś co na pewno polubią osoby, które gustują w śniadaniach na bazie jaglanki i owoców 🙂

Składniki /2 porcje:
– szklanka mleka roślinnego lub krowiego
– 1/4 szklanka wody
– 1/3 szklanki kaszy jaglanej
– kilka truskawek świeżych lub mrożonych
– 1 figi
– syrop daktylowy
Przygotowanie:
Kaszę jaglaną opłukać na sicie w ciepłej wodzie, aby pozbyć się goryczki. 1/2 szklankę mleka mieszamy z 1/4 szklanki wody i zalewamy kaszę jaglaną w rondelku. Kaszę gotować na małym ogniu pod przykryciem do całkowitego wchłonięcia się płynu. Ugotowaną kaszę przekładamy do blendera, dodajemy resztę mleka i miksujemy na gładki mus. Wykładamy do misek. Dodajemy po kilka truskawek. Figi oraz banana dzielimy na pół i rozkładamy do miseczek. Polewamy wszystko syropem daktylowym. Smacznego 🙂

Jajka sadzone ze szparagami i świeżym szpinakiem

Szparagi na śniadanie 🙂 ??? ja uwielbiam a Wy? Pokazuję jak fajnie i smacznie rozpocząć dzień jedząc takie oto poniższe pyszności ze szparagami w roli głównej!Życzę smacznego 🙂

Składniki/1 porcja:
– 2 wiejskie jaja
– garść świeżego szpinaku
– kilka pomidorków kotajlowych
– 1 plaster dobrego boczku
– 3 zielone szparagi
– zielona cebulka

Przygotowanie:
Szpinak i pomidorki koktajlowe myjemy i układamy na talerzu. Na rozgrzaną patelnię grillową wrzucamy plaster boczku i umyte wcześniej zielone szparagi. Grillujemy aż szparagi będą miękie a boczek ładnie się zarumieni.Układamy na talerzu. Na patelnię wbijam ostrożnie 2 jaja i smażymy około 3-4 minuty na tzw. sadzone. Białko musi się ściąć a żółtka lekko zacząć gęstnieć. W tym momencie ściągamy delikatnie z patelni drewnianą łyżką i przekładamy na talerz. Tak przygotowane śniadanie możemy dowolnie przyprawić i gotowe. Podawać ze świeżym pieczywem lub grzankami 🙂

Wafle z borówkami

Takie śniadanka to ja uwielbiam 🙂 Najlepiej w leniwe weekendy !! Pyszne, smaczne, chrupiące i bardzo słodkie 🙂 Z poniższego przepisu możecie również przygotować tradycyjne gofry.  Polecam 🙂

Składniki ok. 4-5 wafli:

– 250 mąki pszennej
– 250 ml mleka
– 1 jajko
– 1 łyżka cukru
– 3 łyżki oleju
– 1 łyżeczka proszku do pieczenia
– szczypta soli

do podania: borówka amerykańska, syrop daktylowy, mascarpone  ubite z cukrem lub cukier puder do posypania.

Przygotowanie:

Ubij białko. Mąkę i proszek do pieczenia przesiewamy. Dodajemy pozostałe składniki ( olej, cukier, mleko i sól). Wszystko miksujemy. Na koniec dodajemy ubita pianę i delikatnie mieszamy.

Rozgrzewamy mocno gofrownicę. Nakładamy chochlą porcję i smażymy ok. 3-4 minuty, aż ciasto się przyrumieni.

Gofry  wykładamy najlepiej na kratkę. Dekorujemy albo tylko cukrem pudrem, borówkami i polewamy syropem daktylowym, albo zamiast cukru pudru układamy kleksy serka mascarpone wcześniej wymieszanego z łyżką cukru pudru, kładziemy owoce i polewamy syropem 🙂

Szakszuka z awokado

Składniki/1 porcja:
– 1 duży pomidor  lub 1/2 pomidorów z puszki
– 2 jaja wiejskie
– 1/2 ząbku czosnku
– tarty parmezan (opcjonalnie)
– papryczka chili do smaku
– 1 garść jarmużu
– 1/2 awokado
– olej rzepakowy lub olej kokosowy
– sól i pieprz
– do podania np. bagietka lub domowy chleb żytni

Przygotowanie:
Pomidora myjemy i kroimy w kostkę (możemy sparzyć i obrać ze skórki) Jarmuż opłukać. Na rozgrzaną patelnię wlewamy łyżeczkę oleju rzepakowego lub kokosowego. Wkładamy jarmuż (usuwamy wcześniej twarde łodygi) i  przeciśnięty przez praskę czosnek. Wrzucamy pomidory doprawiamy do smaku sola i pieprzem oraz ulubionymi przyprawami ( u mnie papryka słodka i ostra) i smażymy kilka minut. Mieszamy wszystko i do posmażonych pomidorów z jarmużem wbijamy dwa jaja . Przykryć patelnię pokrywką i gotować aż białka jajek się zetną. awokado obrać i pokroić w cienkie plastry. Ułożyć przed podaniem. Opcjonalnie przed podaniem można posypać tartym parmezanem i świeżą bazylią. Jeść od razu 🙂