pizza-3000274__340

Szakszuka z soczewicą

Śniadanie z orientalną nutą? Taki jest przepis na szakszukę z soczewicą 🙂 Szakszuka to nic innego jak jajka sadzone z pomidorami i innymi dodatkami. Wersja z soczewica i z dodatkiem kminu rzymskiego doda orientalnego aromatu i podkreśli smak naszego śniadania. Po prostu pycha !

Składniki/2 porcja:
–  1 puszka pomidorów
–  3 jaja wiejskie
–  2 ząbki czosnku
–  1 mała cebula
–  1/2 szklanki czerwonej soczewicy
–  1/3 łyżeczki ostrej papryczki
–  1/2 łyżeczki słodkiej papryki
–  1/3 łyżeczki kminu rzymskiego
–  2 łyżki czerwonej fasolki
–  olej rzepakowy lub olej kokosowy
–  100g sera feta
–  sól i pieprz
–  do podania : parmezan, świeży szpinak, bagietka

Przygotowanie:
Na rozgrzaną patelnię wlewamy łyżeczkę oleju rzepakowego lub kokosowego. Wkładamy przeciśnięty przez praskę czosnek i cebulę. Chwile smażymy i wrzucamy soczewicę z wszystkimi przyprawami. Chwilę podsmażyć a następnie wlać 1 szklankę wody. Gotować pod przykryciem  przez ok. 13 minut. Wrzucamy pomidory doprawiamy do smaku solą i pieprzem oraz ulubionymi przyprawami. Smażymy kilka minut.  Do podsmażonych pomidorów wbijamy dwa jaja. Przykryć patelnię pokrywką i gotować aż białka jajek się zetną. Opcjonalnie przed podaniem można posypać tartym parmezanem i świeżym szpinakiem. Jeść od razu 🙂

pizza-3000274__340

Granola z jogurtem i nasionami chia

Śniadanie/ drugie śniadanie ?? Brak pomysłu ? Przygotuj granolę z jogurtem i nasionami chia 🙂 Ten smaczny, owocowy posiłek doda Ci energii i dostarczy potrzebnych witamin.

Składniki /1 porcja:

– 1 szklanka jogurtu naturalnego
– 1 łyżka nasion chia
–  garść świeżych malin lub 3 łyżeczki konfitury z malin
–  1 duże figi lub 2 śliwki
–  1 łyżeczka kokosu
– 3 łyżki domowej granoli z tego przepisu
lub z:
– 3 łyżki płatków owsianych,
– 1 łyżeczka miodu
– rodzynki, żurawina

Przygotowanie:

Jogurt z nasionami chia. Odstawić na godzinę do lodówki ( najlepiej na całą noc), żeby nasiona napęczniały.

Przygotowujemy granolę wg. przepisu podanego tutaj  lub granolę w wersji błyskawicznej czyli. prażymy płatki owsiane kilka minut na patelni dodajemy miód i rodzynki, żurawinę i wszystko mieszamy. Płatki powinny lekko się zlepić. Prażymy je jeszcze przez chwilę i gotowe. W słoiczku umieścić granolę, następnie jogurt z chia, maliny i na koniec umyte wcześniej figi pokrojone w plastry. Posypac kokosem i gotowe, Opcjonalnie możemy dodać do dekoracji plastry brzoskwini. Tak przygotowany słoiczek możemy zabrać ze sobą do pracy lub na uczelnię i zjeść na drugie śniadanie 🙂 Smacznego !

pizza-3000274__340

Szakszuka

Szakszuka to danie wywodzące się z kuchni tunezyjskiej składające się z cebuli, pomidorów, jajek i papryki. Jeśli nie macie pomysłu co przygotować ciekawego i zaraz pysznego na śniadanie to zdecydowanie polecam właśnie szakszukę. Pomysłów jak ją przygotować jest wiele i każdy może bawić się w komponowanie tego dania wg. naszych upodobań. Dzisiaj przedstawiam pomysł na szakszukę ze szpinakiem i czerwoną fasolkę.

Składniki/1 porcja:
– 1 pomidor malinowy lub 1/2 pomidorów z puszki
– 2 jaja wiejskie
– 1/2 ząbku czosnku
– tarty parmezan (opcjonalnie)
– papryczka chili do smaku
– 1 garść szpinaku
– 2 łyżki czerwonej fasolki
– olej rzepakowy lub olej kokosowy
– sól i pieprz
– do podania : świeża bazylia, bagietka

Przygotowanie:
Pomidora myjemy i kroimy w kostkę (możemy sparzyć i obrać ze skórki) Szpinak opłukać. Na rozgrzaną patelnię wlewamy łyżeczkę oleju rzepakowego lub kokosowego. Wkładamy szpinak i  przeciśnięty przez praskę czosnek. Wrzucamy pomidory doprawiamy do smaku sola i pieprzem oraz ulubionymi przyprawami ( u mnie papryczka chilli) i smażymy kilka minut. Mieszamy wszystko i do posmażonych pomidorów ze szpinakiem wbijamy dwa jaja oraz czerwoną fasolkę. Przykryć patelnię pokrywką i gotować aż białka jajek się zetną. Opcjonalnie przed podaniem można posypać tartym parmezanem i świeżą bazylią. Jeść od razu 🙂

 

pizza-3000274__340

Jajecznica z bruschettami

Składniki / 1 porcja:

-2 wiejskie jaja
– mała bagietka
– kawałek wiejskiej kiełbaski
– 1/2 cebuli
– ulubione przyprawy
– 1/2 pomidora
– pół ząbka czosnku
– bazylia świeża lub suszona
– tarty parmezan

Przygotowanie:

Bagietkę kroimy na kawałki i opiekamy w tosterze lub na patelni  ( wtedy smarujemy lekko masłem lub oliwą). Pomidorki kroimy w kostkeczkę wrzucamy na patelnie dodajemy czosnek , bazylię i chwile podsmażamy. Wykładamy na przygotowane grzanki i posypujemy parmezanem. Przygotowujemy jajecznicę. Cebulkę pokrojona w kostkę wrzucamy na patelnię i podsmażamy lekko dodajemy pokrojoną kiełbaskę i chwilkę smażymy. Na koniec wbijamy jaja i wszystko łączymy. Wykładamy na talerz obok bruschettek. Smacznego !

pizza-3000274__340

Jajka zapiekane w tostach i z pomidorami

Co najczęściej jecie na śniadanie? Jakie są wasze ulubione produkty z których komponujecie swój pierwszy podstawowy posiłek dnia? Ja zdecydowanie uwielbiam takie śniadania jak dzisiejsza przedstawiona przeze mnie inspiracja 🙂

Składniki/2 porcje:
– 2 pomidory malinowe
– 4 jaja wiejskie
– 4 kromki orkiszowego pieczywa tostowego (może być inne ulubione przez nas)
– papryczka chili do smaku
– 2 małe garście rukoli
– 2 łyżki czerwonej fasolki
– szczypiorek
– 1 łyżka masła
– sól i pieprz

Przygotowanie:
Piekarnik nagrzewamy do temperatury ok. 180 stopni. Pomidory myjemy i kroimy w kostkę.Dodajemy pokrojoną cebulkę. W kromkach chleba robimy otwór o średnicy ok. 4 cm. Na patelni roztapiamy masło i podpiekamy kromki chleba z oby dwóch stron. Wbijamy jajka do tych otworów i wrzucamy obok na patelnię pokrojone pomidory z cebulką.Doprawiamy do smaku patelnię wkładamy do nagrzanego piekarnika (jeśli mamy rączkę od patelni nie żaroodporną to zawijamy ją folią aluminiową) i czekamy aż jajko ładnie się zetnie 🙂

Na talerzach kładziemy opłukaną wcześniej rukolę oraz czerwoną fasolkę. Wykładamy tosty z jajkami i pomidory 🙂 Smacznego!

* Porada
Jeśli chcemy przygotować więcej niż 1-2 porcje możemy podgrzać tylko kromki na patelni lub w tosterze natomiast pozostałe składniki (pomidory z cebulką oraz jajka)umieszczamy w jakimś większym naczyniu żaroodpornym i wkładamy do nagrzanego piekarnika 🙂

pizza-3000274__340

Jaja sadzone z awokado i pomidorami

Śniadanie to podstawowy posiłek, każdego z nas.
Dlatego ważne jest, abyśmy zamiast przysłowiowej drożdżówki lub kawy wypitej na pusty żołądek, pomyśleli o czymś zdrowym i bardziej wartościowym.
Poniżej przedstawiam propozycję na szybkie śniadanie, bogate w witaminy i dostarczające nam dużo energii 🙂 Enjoy

Składniki:
– 2 wiejskie jaja
– garść rukoli
– 1/2 dużego pomidora lub kilka kotajlowych
– 2 łyżki czerwonej fasolki z zalewy
– 1/2 awokado

Rukolę myjemy i układamy na talerzu. Awokado myjemy obieramy i kroimy w grubsze plastry. Pomidora myjemy i kroimy w ćwiartki. Wszystko układamy na talerzu.Fasolę odcedzamy z zalewy i również układamy. Na rozgrzaną patelnię dodajemy 2 łyżki oleju rzepakowego. Wbijam ostrożnie 2 jaja i smażę około 3-4 minuty na tzw. sadzone. Białko musi się ściąć a żółtka lekko zacząć gęstnieć. W tym momencie ściągamy delikatnie z patelni drewnianą łyżką i przekładamy na talerz. Tak przygotowane śniadanie możemy dowolnie przyprawić i gotowe. Podawać ze świeżym pieczywem lub grzankami 🙂

pizza-3000274__340

Domowa granola

Szybka domowa granola  jest przepyszna, zdrowa i bardzo odżywcza. Wykonanie jest bardzo proste dlatego każdy może ją zrobić w swoim własnym domu.

Składniki:

– 1 i 1/2  szkl. płatków owsianych
– 2/3 szkl. orzechów laskowych lub włoskich
– 1/2 szkl. pestek dyni
– 1/4 szkl. pestek słonecznika
– 1/3 szkl. wiórek kokosowych
– 1 łyżeczka cynamonu
– 1/3 szkl. rodzynek
– 1/3 szkl. żurawiny
– 3 łyżki miodu
– 1/3 szkl. zaparzonej czarnej herbaty

 Przygotowanie:

Piekarnik nagrzać do 150 stopni C. Przygotować dużą blachę (najlepiej z wyposażenia piekarnika) i wyłożyć papierem do pieczenia. W misce wymieszać płatki owsiane z orzechami, cynamonem, kokosem i nasionami słonecznika i dyni. Herbatę zaparzyć i połączyć z miodem. Następnie wlać do miski z płatkami i wszystko wymieszać. Tak przygotowaną mieszankę rozłożyć równomiernie na całej powierzchni blachy. Piec w piekarniku przez 10 minut. Po tym czasie zamieszać płatki i piec przez kolejne 10 minut. Jeszcze raz przemieszać i piec kilka jeszcze kilka minut na lekko miodowy kolor. Na koniec posypać rodzynkami i żurawiną i pozostawić do wystygnięcia.

Domowa granola gotowa! Prawda, że proste?

Granolę wkładamy po ostudzeniu do słoiczką i szczelnie zamykamy. Można ją podawać w dowolny ulubiony przez nas sposób (np. z jogurtem naturalnym i owocami)

pizza-3000274__340

Omlet ze szpinakiem

Pyszne śniadanie to zdrowe śniadanie 🙂 Omlet ze szpinakiem to jest to co łatwo przygotujecie w domu. Nie ma nic prostszego. Wypróbuj przepis na pyszny omlet ze szpinakiem !

Składniki:

– 2 jajka
– 2,5 łyżki płatków owsianych wymieszanych
– szczypta siemienia lnianego
– sól, pieprz
– ¼ dużej cebuli
– pół ząbka czosnku
– garść świeżego szpinaku ( może być mrożony)
– parmezan
– łyżeczka oleju kokosowego

Do podania opcjonalnie:

Kilka pomidorków koktajlowych, biały twarożek i liście świeżego szpinaku

 

 

Przygotowanie:

Rozgrzewamy patelnię i dodajemy łyżeczkę oleju kokosowego. Dodajemy cebulkę, czosnek i umyty wcześniej szpinak. Wszystko doprawiamy delikatnie solą i pieprzem. W miseczce mieszamy jajka z płatkami owsianymi, siemieniem lnianym oraz ok. łyżką startego parmezanu. Gdy szpinak będzie już miękki wylewamy masę jajeczną na patelnię i smażymy omlet kilka minut z jednej strony następnie przewracamy i ok. 1,5 minuty smażymy na drugiej stronie. Gotowe 🙂

Propozycje podania: pomidorki koktajlowe, twarożek i świeże liście szpinaku.