banoffee4NAPIS

Orzeźwiający koktajl z arbuza i melona

Pyszny i bardzo orzeźwiający koktajl, do przygotowania którego wykorzystamy arbuza i melona. Proste i szybkie orzeźwienie 🙂

 

Składniki/2 porcje:
– 400 g arbuza
– 200 g melona
– 100 ml wody
– sok z połówki cytryny
– lód

 

Przygotowanie:
Arbuza i melona  pozbawiamy pestek i kroimy w kostkę. Wrzucamy do blendera, dodajemy wodę i sok z cytryny. Wszystko dokładnie blendujemy. Koktajl przelewamy do szklanek, dodajemy lód (najlepiej pokruszony).

banoffee4NAPIS

Koktajl z borówek

 

Szybki koktajl na bazie borówek to doskonały pomysł na lekkie drugie śniadanie lub podwieczorek. Borówki działają uspokajająco i przeciwbólowo oraz poprawiają pracę oczu i obniżają poziom złego cholesterolu.

Składniki / 1 porcja:

– 1 banan
– ok. 70 g borówek amerykańskich
– garść płatków owsianych
– ok. 200 ml mleka

Przygotowanie:
Banana i borówki zmiksować z 200 mililitrami mleka. Wlać do szklanki i posypać płatkami owsianymi 🙂 Gotowe. Koktajl jest słodki sam w sobie nie zalecamy używania dodatkowego cukru.

 

 

banoffee4NAPIS

Koktajl z kiwi i pomarańczy z miętą

 

Składniki:
– 4 kiwi
– sok z 1 pomarańczy
– kilka listków mięty
– łyżeczka miodu
– sok z połówki cytryny

Przygotowanie:
Kiwi obieramy i kroimy w kostkę i wrzucamy do blendera. Dodajemy sok z pomarańczy i cytryny, mięte i miód. Wszystko dokładnie blendujemy i gotowe ! pyszne i zdrowe 🙂

banoffee4NAPIS

Koktajl dwuwarstwowy z truskawek i banana

Składniki/1 porcja:

– ok.200 g truskawek
– 1 banan
– mały jogurt naturalny
– kilka listów mięty
– opcjonalnie syrop z agawy lub cukier
Przygotowanie:

Jogurt naturalny zmiksować z bananem i przelać do szklanki. Truskawki umyć i obrać z szypułek a następnie zmiksować. Opcjonalnie można dodać łyżkę syropu z agawy lub cukru. Przelać do szklanki. Udekorować listkami świeżej mięty 🙂

 

banoffee4NAPIS

Koktajl z truskawek, jabłka i pomarańczy

Sezon na truskawki w pełni, dlatego przedstawiamy Wam przepis na pyszny koktajl z truskawek w trochę innej, lżejszej odsłonie – bez dodatku mleka, jogurtu i cukru, a z jabłkiem i pomarańczami.Truskawki to bardzo zdrowe owoce – działają odkwaszająco, wzmacniają organizm i działają krwiotwórczo, chronią nas przed nowotworami, a dodatkowo wybielają szkliwo zębów. Koktajl najlepiej lekko schłodzić przed podaniem lub dodać kilka kostek lodu – idealny na ciepłe dni. Polecamy 🙂

Składniki:/na 2 porcje:
– 300g truskawek
– 1 jabłko
– 2  pomarańcze

Przygotowanie:

Truskawki myjemy i obieramy ze szypułek. Jabłko myjemy, pozbywamy się pestek i kroimy w drobną kostkę. Wyciskamy sok z pomarańczy i wlewamy do blendera, następnie wkładamy pozostałe owoce. Wszystko dokładnie miksujemy.

banoffee4NAPIS

Koktajl ze szpinakiem, awokado i jabłkiem

Składniki:
– dwie duże garści świeżego szpinaku
– 200 ml soku pomarańczowego (lub woda)
– pół awokado
– pół jabłka

opcjonalnie:
– łyżka masła orzechowego (przepis znajdziesz tutaj 🙂 )
– łyżka siemienia lnianego
– pół łyżki nasion chia

Przygotowanie:
Szpinak myjemy i suszymy, dojrzałe awokado przekrawamy na pół i wyjmujemy łyżką zawartość ze skórki, pół jabłka kroimy w drobną kostkę. Wszystkie składniki wraz z sokiem lub wodą blendujemy i gotowe ! 🙂
Smacznego!

banoffee4NAPIS

Koktajl z ogórka, selera naciowego i kiwi

Przedstawiamy przepis na zielony koktajl oczyszczający i wspomagający odchudzanie, bogaty w wiele składników odżywczych i witamin.

 

Składniki:
– 1 duży ogórek
– 2 łodygi selera naciowego
– 1 kiwi
– sok z połówki cytryny
– woda (ok.1/3 szklanki)

 

Przygotowanie:
Wszystkie składniki myjemy, obieramy i kroimy na małe kawałki, wkładamy do blendera, dodajemy sok z cytryny i wodę, wszystko dokładnie miksujemy do uzyskania jednolitej konsystencji.

Pysznie, szybko i zdrowo! 🙂

banoffee4NAPIS

Smoothie z pomarańczą, jabłkiem i selerem naciowym

Zielony koktajl, który ma właściwości oczyszczająco – odchudzające. Seler naciowy uzupełnia niedobory takich składników odżywczych jak wapń, fosfor, cynk, magnez oraz żelazo. Pomarańcza oraz jabłko są natomiast znakomitym źródłem witaminy C, beta – karotenu oraz witamin z grupy B.

 

 

Składniki / 1 porcja:

– 3/4 szkl. wody
– 1 mała pomarańcza
– 2 łodygi selera naciowego
– 1 jabłko
– 1 łyżka miodu (opcjonalnie)

Owoce i warzywa myjemy i obieramy. Następnie kroimy na mniejsze kawałki. Do miksera wlewamy wody i ewentualnie łyżkę miodu. Przygotowany seler wrzucamy do miksera i kolejno pomarańczę i jabłko. Wszystko cały czas miksujemy do uzyskania konsystencji koktajlu. Gotowe

 

banoffee4NAPIS

Koktajl z selerem naciowym, jabłkiem i kiwi

Zielony koktajl, który ma właściwości oczyszczająco – odchudzające. Składniki w nim zawarte pozwolą oczyścić nasz organizm z toksyn i przyspieszy nasz metabolizm. Ten koktajl to również źródło witamin A, B1, B2, C i E, fosforu, wapnia, cynku i potas.  Na zdrowie  : )

 

 

Składniki/1 porcja:

– 2 łodygi selera naciowego
– 1 jabłko
– 1 kiwi
– ¾ szkl. zimnej wody
– 1 łyżka miodu ( opcjonalnie)

Przygotowanie:

Owoce i warzywa myjemy i obieramy. Następnie kroimy na mniejsze kawałki. Do miksera wlewamy wody i ewentualnie łyżkę miodu. Przygotowany seler wrzucamy do miksera i kolejno kiwi i jabłko. Wszystko cały czas miksujemy do uzyskania konsystencji koktajlu. Gotowe 🙂

banoffee4NAPIS

Koktajl z jarmużem, jabłkiem, gruszką i kiwi

Zapraszamy na przepis na kolejną bombę witaminową
– bogaty w witaminy i cenne składniki odżywcze koktajl z jarmużem, jabłkiem, gruszką i kiwi. Prosty i smaczny:)

Składniki (na 2 szklanki):
– 3 garści jarmużu posiekanego
– 1 gruszka
– 1 jabłko
– 1 kiwi
– ok. 3/4 szklanki wody

Wszystkie składniki myjemy i kroimy w małą kostkę, następnie miksujemy na gładki koktajl.
Na zdrowie ! 🙂