TARTA Z CUK I KOZIM1

Koktajl z selera naciowego i figi

Dzisiaj przepis na koktajl z selera naciowego z dodatkiem figi, brzoskwini i gruszki. Same pyszności – samo zdrowie. Taki koktajl to doskonała bomba witaminowa, która na pewno pomoże nam uodpornić się na zbliżającą się zimę 🙂

Składniki /2 porcja:
– 1 gruszka
– 2 brzoskwinie
– 2  łodygi selera naciowego
– 2 figi + 1 do dekoracji (opcjonalnie)
– 500 ml  mleka roślinnego (ryżowe, migdałowe, sojowe lub napoju owsianego)

Przygotowanie:
Owoce i selera myjemy Do blendera wrzucamy brzoskwinie i figi, obraną ze skórki gruszkę oraz pokrojonego selera naciowego. Dodajemy ulubione mleko roślinne. i wszystko miksujemy na gładki koktajl. Figi myjemy i kroimy w plastry. Układamy na dnie szklanek. Wlewamy przygotowany koktajl.Smacznego 🙂

TARTA Z CUK I KOZIM1

Zielony koktajl z awokado

Zielony koktajl, który doda Wam energii i dostarczy niezbędnych witamin i minerałów.

Banany, kiwi i awokado połączenie idealne i bardzo smaczne 🙂 A w dodatku „samo się robi” i nie może nie wyjść 🙂 Także do dzieła sięgnijcie po zdrowie  i wypróbujcie koniecznie ten przepis !

Składniki /1 porcja:
– 1 banan
– 1 połówka dojrzałego awokado
– 1 kiwi
– łyżka miodu
– pół szklanki mleka roślinnego (ryżowe, migdałowe, sojowe)

Przygotowanie:
Owoce myjemy i obieramy ze skórek. Owoce kroimy na mniejsze kawałki-wrzucamy do miksera/blendera z mlekiem i miodem i miksujemy na gładki koktajl. Smacznego 🙂

TARTA Z CUK I KOZIM1

Koktajl z jarmużu, kiwi i banana

Jarmuż to warzywo , które często nie jest przez nas doceniane. A szkoda, ponieważ jak większość warzyw z grupy kapustnych ma właściwości antynowotworowe. Dlatego zachęcam Was do picia zielonych koktajli na bazie jarmużu, zwłaszcza w okresie jesienno – zimowym, kiedy możemy dostać go w każdym sklepie.

Poniżej przedstawiam przepis na jeden z moich ulubionych zielonych koktajli z jarmużem 🙂 Smacznego!

Składniki /1 porcja:
– 1 banan
– 2 garście jarmużu
– 1 kiwi
– łyżka miodu
– 250 ml świeżego soku pomarańczowego

Przygotowanie:
Owoce  myjemy i obieramy ze skórek. Kroimy na mniejsze kawałki-wrzucamy do miksera/blendera z sokiem pomarańczowym. Miksujemy na gładki koktajl i dodajemy wypłukany wcześniej jarmuż. Smacznego 🙂

TARTA Z CUK I KOZIM1

Energetyczny koktajl kokosowo-ananasowy

Ananas jest dobrym źródłem witaminy C,A, B2, B6 miedzi i potasu. Ponadto zawiera bardzo dużo bromeliny – enzymu , który rozkłada białko ułatwiające jego trawienie.Związek ten ma właściwości przeciwzapalne, dlatego często stosuje się go w różnego rodzaju stanach zapalnych organizmu oraz urazach sportowych i zabiegach chirurgicznych.  Bromelina pomaga również w chorobach układu krążenia oraz reguluje pracę przewodu pokarmowego.  Poniżej przepis na bardzo energetyczny koktajl, który możecie zabrać ze sobą na siłownię i wypić zaraz po treningu lub w ciągu intensywnego dnia w pracy kiedy będziecie opadać z sił 🙂

 

Składniki/1 -2 porcje:
– 250 ml mleczka kokosowego
(prawdziwego – czytajmy etykiety!)
– 1/2 ananasa drobno pokrojonego
– 1/2 łyżeczki zmielonego imbiru
– 1/2 tabliczki białej czekolady
–  łyżka wiórków kokosowych

Przygotowanie:

Zmiksować mleczko z ananasem, imbirem i startą czekoladą. Schłodzić i przelać do szklanek 🙂

TARTA Z CUK I KOZIM1

Koktajl z brzoskwini i kiwi

Dzisiaj na blogu pyszny i zdrowy owocowy koktajl. Brzoskwinia zapobiega m.in występowaniu anemii ponieważ jest doskonałym owocem pobudzającym produkcje czerwonych krwinek oraz zawiera kwas foliowy. Natomiast kiwi i banan to najlepsze źródło potasu, który obniża ciśnienie krwi i zmniejsza  różnego rodzaju obrzęki 🙂

Składniki/1 porcja:
– 1 dojrzały banan
– 1 brzoswkinia
– 1 kiwi
– opcjonalnie kilka liści kolendry

Przygotowanie:
Umyj owoce, obierz banana i kiwi. Z brzoskwini wyciągnij pestkę . Wrzuć wszystkie owoce i zmiksuj na gładką masę. Aby uzyskać bardziej egzotyczny smak dodaj kilka liści kolendry 🙂 Smacznego 🙂

TARTA Z CUK I KOZIM1

Koktajl z jarmużu i malin

Rozpoczął się sezon na jarmuż, więc czym prędzej pobiegłam do sklepu żeby kupić i przygotować pyszny koktajl dwuwarstwowy na bazie owoców i jarmużu 🙂 Taki koktajl to duża dawka witamin i fajny pomysł na drugie śniadanie lub lekką kolację !

Składniki/2 porcje:

– 150 g jarmużu
– 100g ananasa lub 1/2 puszki ananasa
– 100ml mleka roślinnego
– 100 ml świeżych lub mrożonych malin\
– mięta do dekoracji

Przygotowanie:

Maliny myjemy i wrzucamy do blendera lub miksera. Rozdrabniamy do uzyskania gładkiego musu. Przelewamy do szklanek.

Jarmuż myjemy. Jeśli używamy świeżego ananasa również myjemy, obieramy i kroimy na pół, a później na mniejsze kawałki. Jarmuż wrzucamy do blendera  lub miksera dodajemy mleko roślinne oraz ananasa. Wszystko miksujemy  do uzyskania gładkiej konsystencji. Całość przelewamy do szklanek na przygotowany wcześniej mus z malin.

Dekorujemy miętą 🙂

*wskazówka

Jeśli nie lubisz kwaśnego smaku malin możesz do musu dodać trochę cukru, miodu , syropu z agawy lub ksylitolu. Ja wykorzystuje sok z ananasa jeśli wykorzystuje do koktajlu ananasa z puszki.

 

TARTA Z CUK I KOZIM1

Koktajl z malin i płatków owsianych

Sezon na maliny nadal trwa 🙂 dlatego w mojej kuchni ostatnio sporo przepisów z ich udziałem. Dzisiaj pyszny koktajl z płatkami owsianymi, który możemy wypić w ramach drugiego śniadania lub lekkiej kolacji 🙂 Smacznego !

Składniki/1 porcja:
– 30 g płatków owsianych
– 250 ml mleka sojowego (można zastąpić innym)
-150 g malin
– 1 łyżka pokrojonych drobno migdałów
– miód

Przygotowanie:
Płatki owsiane zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na chwilę aż wchłoną wodę i przestygną. Do blendera wrzucamy maliny, płatki owsiane i wlewamy mleko. Blendujemy. Przelewamy do szklanki i dekorujemy łyżką drobno pokrojonych migdałów. Gotowe 🙂

TARTA Z CUK I KOZIM1

Koktajl z surowego brokuła

Szybki koktajl na bazie surowego brokuła to źródło wielu witamin i minerałów a co najważniejsze jest naturalnym antyutleniaczem czyli ma właściwości antynowotworowe.

Składniki / 1 porcja:

– 1 banan
– ok. 5 różyczek surowego brokuła
– 250 ml wody niegazowanej lub gazowanej

Przygotowanie:
Różyczki brokuła umyć a następnie zmiksować ze 250 ml wody i bananem. Schłodzić w lodówce ok. 1h.  Gotowe.

TARTA Z CUK I KOZIM1

Orzeźwiający koktajl z arbuza i melona*

Pyszny i bardzo orzeźwiający koktajl, do przygotowania którego wykorzystamy arbuza i melona. Proste i szybkie orzeźwienie 🙂

 

Składniki/2 porcje:
– 400 g arbuza
– 200 g melona
– 100 ml wody
– sok z połówki cytryny
– lód

 

Przygotowanie:
Arbuza i melona  pozbawiamy pestek i kroimy w kostkę. Wrzucamy do blendera, dodajemy wodę i sok z cytryny. Wszystko dokładnie blendujemy. Koktajl przelewamy do szklanek, dodajemy lód (najlepiej pokruszony).

przepis autorstwa Ani

TARTA Z CUK I KOZIM1

Koktajl z borówek

 

Szybki koktajl na bazie borówek to doskonały pomysł na lekkie drugie śniadanie lub podwieczorek. Borówki działają uspokajająco i przeciwbólowo oraz poprawiają pracę oczu i obniżają poziom złego cholesterolu.

Składniki / 1 porcja:

– 1 banan
– ok. 70 g borówek amerykańskich
– garść płatków owsianych
– ok. 200 ml mleka

Przygotowanie:
Banana i borówki zmiksować z 200 mililitrami mleka. Wlać do szklanki i posypać płatkami owsianymi 🙂 Gotowe. Koktajl jest słodki sam w sobie nie zalecamy używania dodatkowego cukru.