Koktajl z selera naciowego jabłka i marchwi

Składniki /1 porcja:
– 1/2 jabłka
– 2 łodygi selera naciowego
– 1 marchew
– 250 ml wody

Przygotowanie:
Wszystkie owoce i warzywa myjemy. Marchew myjemy i obieramy obieramy i ścieramy na grubych oczkach tarki. Wrzucamy do blendera. Następnie dodajemy pokrojony w drobną kostkę seler naciowy. Dodajemy wodę i wszystko miksujemy. Na koniec wrzucamy połowę jabłka pokrojonego na kawałki ( ja wrzucam ze skórką  ale można obrać) . Wszystko miksujemy na gładki koktajl. Wlewamy do szklanki i pijemy od razu. Smacznego 🙂

Koktajl ze szpinaku i gruszki

Osoby, które regularnie odwiedzają mojego bloga już chyba zauważyli, że jestem wielką fanką koktajli owocowo-warzywnych zwłaszcza zielonych 🙂 Do przygotowania takich napojów nie musicie mieć super drogiej sokowirówki. Wystarczy zwykły blender o mocy 750 W , który spokojnie pomoże Wam przygotować pyszne i zdrowe koktajle 🙂

Składniki /1 porcja:
– garść szpinaku
– 2 łodygi selera naciowego
– 1/2 jabłka
– 1 gruszka
– 250 ml wody

Przygotowanie:
Wszystkie owoce i warzywa myjemy. Gruszkę obieramy i wrzucamy do blendera. Następnie szpinak i pokrojony w drobną kostkę seler naciowy. Dodajemy wodę i wszystko miksujemy. Na koniec wrzucamy połowę jabłka pokrojonego na kawałki ( ja wrzucam ze skórką  ale można obrać) . Wszystko miksujemy na gładki koktajl. Wlewamy do szklanki i pijemy od razu. Smacznego 🙂

Koktajl z brokuła i banana

Szybki koktajl na bazie surowego brokuła. Samo zdrowie i doskonałe  źródło wielu witamin i minerałów. Należy również pamiętać, że brokuły są naturalnym antyutleniaczem czyli mają właściwości antynowotworowe.

Składniki / 1 porcja:

– 1 banan
– ok. 3 różyczki surowego brokuła
– 250 ml  soku pomarańczowego świeżo wyciskanego
– łyżka nasion chia

Przygotowanie:
Różyczki brokuła umyć a następnie zmiksować ze 250 ml soku i bananem. Dodajemy łyżkę nasion chia. Schłodzić w lodówce kilka minut i gotowe.

Koktajl z marchwi i szpinaku

Pyszny koktajl z marchwi i szpinaku to jest to co dostarczy nam wiele witamin i wartości odżywczych. Pijmy taki koktajl na zdrowie 🙂 Czas przygotowania 10 minut  🙂 Prawda, że szybki i prosty pomysł na zdrowy koktajl ?!

Składniki /1 porcja:
– garść szpinaku
– 1 banan
– 1 marchew
– 1 łyżka siemienia lnianego mielonego
– 300 ml wody

Przygotowanie:
Banana obieramy i wrzucamy do blendera. Myjemy marchew i szpinak. Marchew  obieramy se skórki i ścieramy na tartce o grubych oczkach i wrzucamy do blendera. Wrzucamy szpinak i wodę. Na koniec dodajemy łyżkę siemienia lnianego. Wszystko miksujemy na gładki koktajl. Wlewamy do szklanki i pijemy od razu lub chłodzimy przez ok. 1 h w lodówce. Smacznego 🙂

Koktajl ze szpinakiem, bananem i jabłkiem

Pyszny zielony koktajl. Pyszny zdrowy koktajl 🙂 Taki właśnie jest ten przepis. Jeśli lubicie zdrowo się odżywiać koniecznie musicie spróbować koktajl ze szpinakiem, bananem i jabłkiem. Smacznie i zdrowo każdego dnia 🙂 – przepis na zielony koktajl czeka na Was !.

Składniki /1 porcja:
– garść szpinaku
– 1 banan
– 1 jabłko
– 1 łyżka siemienia lnianego mielonego
– 300 ml wody

Przygotowanie:
Banana obieramy i wrzucamy do blendera. Myjemy jabłko i szpinak. Jabłko kroimy na mniejsze kawałki, kroimy wydrążamy pestki i wrzucamy do blendera (ja wrzucam jabłko ze skórką ale można również obrać). Wrzucamy szpinak i wodę. Na koniec dodajemy łyżkę siemienia lnianego. Wszystko miksujemy na gładki koktajl. Wlewamy do szklanki i pijemy od razu lub chłodzimy przez ok. 1 h w lodówce. Smacznego 🙂

Koktajl z selera naciowego i figi

Dzisiaj przepis na koktajl z selera naciowego z dodatkiem figi, brzoskwini i gruszki. Same pyszności – samo zdrowie. Taki koktajl to doskonała bomba witaminowa, która na pewno pomoże nam uodpornić się na zbliżającą się zimę 🙂

Składniki /2 porcja:
– 1 gruszka
– 2 brzoskwinie
– 2  łodygi selera naciowego
– 2 figi + 1 do dekoracji (opcjonalnie)
– 500 ml  mleka roślinnego (ryżowe, migdałowe, sojowe lub napoju owsianego)

Przygotowanie:
Owoce i selera myjemy Do blendera wrzucamy brzoskwinie i figi, obraną ze skórki gruszkę oraz pokrojonego selera naciowego. Dodajemy ulubione mleko roślinne. i wszystko miksujemy na gładki koktajl. Figi myjemy i kroimy w plastry. Układamy na dnie szklanek. Wlewamy przygotowany koktajl.Smacznego 🙂

Zielony koktajl z awokado

Zielony koktajl, który doda Wam energii i dostarczy niezbędnych witamin i minerałów.

Banany, kiwi i awokado połączenie idealne i bardzo smaczne 🙂 A w dodatku „samo się robi” i nie może nie wyjść 🙂 Także do dzieła sięgnijcie po zdrowie  i wypróbujcie koniecznie ten przepis !

Składniki /1 porcja:
– 1 banan
– 1 połówka dojrzałego awokado
– 1 kiwi
– łyżka miodu
– pół szklanki mleka roślinnego (ryżowe, migdałowe, sojowe)

Przygotowanie:
Owoce myjemy i obieramy ze skórek. Owoce kroimy na mniejsze kawałki-wrzucamy do miksera/blendera z mlekiem i miodem i miksujemy na gładki koktajl. Smacznego 🙂

Koktajl z jarmużu, kiwi i banana

Jarmuż to warzywo , które często nie jest przez nas doceniane. A szkoda, ponieważ jak większość warzyw z grupy kapustnych ma właściwości antynowotworowe. Dlatego zachęcam Was do picia zielonych koktajli na bazie jarmużu, zwłaszcza w okresie jesienno – zimowym, kiedy możemy dostać go w każdym sklepie.

Poniżej przedstawiam przepis na jeden z moich ulubionych zielonych koktajli z jarmużem 🙂 Smacznego!

Składniki /1 porcja:
– 1 banan
– 2 garście jarmużu
– 1 kiwi
– łyżka miodu
– 250 ml świeżego soku pomarańczowego

Przygotowanie:
Owoce  myjemy i obieramy ze skórek. Kroimy na mniejsze kawałki-wrzucamy do miksera/blendera z sokiem pomarańczowym. Miksujemy na gładki koktajl i dodajemy wypłukany wcześniej jarmuż. Smacznego 🙂

Energetyczny koktajl kokosowo-ananasowy

Ananas jest dobrym źródłem witaminy C,A, B2, B6 miedzi i potasu. Ponadto zawiera bardzo dużo bromeliny – enzymu , który rozkłada białko ułatwiające jego trawienie.Związek ten ma właściwości przeciwzapalne, dlatego często stosuje się go w różnego rodzaju stanach zapalnych organizmu oraz urazach sportowych i zabiegach chirurgicznych.  Bromelina pomaga również w chorobach układu krążenia oraz reguluje pracę przewodu pokarmowego.  Poniżej przepis na bardzo energetyczny koktajl, który możecie zabrać ze sobą na siłownię i wypić zaraz po treningu lub w ciągu intensywnego dnia w pracy kiedy będziecie opadać z sił 🙂

 

Składniki/1 -2 porcje:
– 250 ml mleczka kokosowego
(prawdziwego – czytajmy etykiety!)
– 1/2 ananasa drobno pokrojonego
– 1/2 łyżeczki zmielonego imbiru
– 1/2 tabliczki białej czekolady
–  łyżka wiórków kokosowych

Przygotowanie:

Zmiksować mleczko z ananasem, imbirem i startą czekoladą. Schłodzić i przelać do szklanek 🙂

Koktajl z brzoskwini i kiwi

Dzisiaj na blogu pyszny i zdrowy owocowy koktajl. Brzoskwinia zapobiega m.in występowaniu anemii ponieważ jest doskonałym owocem pobudzającym produkcje czerwonych krwinek oraz zawiera kwas foliowy. Natomiast kiwi i banan to najlepsze źródło potasu, który obniża ciśnienie krwi i zmniejsza  różnego rodzaju obrzęki 🙂

Składniki/1 porcja:
– 1 dojrzały banan
– 1 brzoswkinia
– 1 kiwi
– opcjonalnie kilka liści kolendry

Przygotowanie:
Umyj owoce, obierz banana i kiwi. Z brzoskwini wyciągnij pestkę . Wrzuć wszystkie owoce i zmiksuj na gładką masę. Aby uzyskać bardziej egzotyczny smak dodaj kilka liści kolendry 🙂 Smacznego 🙂