CHELEB BANANOWY

Grilowana kukurydza z pikantnym masłem

Sezon na świeżą kukurydzę jest stosunkowo krótki, dlatego warto wykorzystać czas kiedy możemy dostać ją bez problemu praktycznie w każdym sklepie czy lokalnym bazarku. Pieczona kukurydza zawsze kojarzy mi się z dzieciństwem spędzanym na wsi, kiedy w okresie zbiorów paliliśmy ognisko i piekliśmy kolby cukrowej kukurydzy razem z innymi smakołykami. Dzisiaj przedstawiam Wam sposób przyrządzenia cukrowej kukurydzy w piekarniku 🙂

Składniki 2-4 porcje:

– 2 kukurydze cukrowe
– szczypta soli i pieprzu
– ok. 30 g masła
– szczypta ostrej papryczki chili zmielona lub świeża

Przygotowanie:

Piekarnik nagrzać do 190 stopni ustawić opcję grill a jeśli nie mamy to wystarczy góra – dół.

Masło rozpuszczamy i dodajemy sól, pieprz i papryczkę chili.

Kukurydzę układamy w naczyniu żaroodpornym/ceramicznym i polewamy przygotowanym masłem z przyprawami. Pieczemy/Grilujemy ok. 30 minut.

Smacznego 🙂

 

 

 

CHELEB BANANOWY

Pesto z rukoli

Składniki:

– 1 opakowanie rukoli
– 2/3 szklanki pestek ze słonecznika
– 150 m; oliwy z oliwek
– 1 płaska łyżeczka soli
– 2 łyżki miodu
– 2 ząbki czosnku

Przygotowanie:

Do blendera wrzucam pestki słonecznika i rozdrabniam. Następnie wrzucam obrany czosnek, rukolę, sól, olej i miskujemy do osiągnięcia jednolitej masy. Pesto przekładamy do słoiczka i trzymamy w lodówce. Gotowe 🙂

CHELEB BANANOWY

Pasta z czarnych oliwek z suszonymi pomidorami*

Pyszna pasta z czarnych oliwek z dodatkiem suszonych pomidorów i pestek słonecznika. Sprawdzi się idealnie jako dodatek do chleba lub dip do nachos.

Składniki:
– 150g odsączonych z zalewy oliwek czarnych
– 5 suszonych pomidorów
– 2 łyżki pestek słonecznika (lub dyni)
– 2 ząbki czosnku
– 3-4 łyżki oliwy
– 2 łyżki soku z cytryny
– pół szklanki startego parmezanu

 

 

 

Przygotowanie:
Wszystkie składniki umieszczamy w blenderze i miksujemy dokładnie do uzyskania jednolitej konsystencji.

przepis autorstwa Ani

CHELEB BANANOWY

Lemoniada*

Pyszna domowa lemoniada, którą przygotujesz bardzo szybko. Taka lemoniada to idealny pomysł na orzeźwienie w letnie, ciepłe dni.

Składniki/na ok 1 litr lemoniady:
– 2 cytryny
– 1 litr wody
– 1-2 łyżki modu
– garść świeżych listków mięty
– kostki lodu

Przygotowanie:
Wyciskamy sok z cytryn i wlewamy go do dzbanka, dodajemy wodę i wrzucamy listki mięty. Następnie dodajemy miód i mieszamy energicznie, aż miód się rozpuści. Lemoniadę najlepiej podawać schłodzoną, z kostkami lodu.
Smacznego !

przepis autorstwa Ani


CHELEB BANANOWY

Leczo z kiełbaską Chorizo

Składniki /2 porcje:

– 2 papryki ( czerwona i żółta)
– 200g pomidorów z puszki
– 1 cebula
– 2 ząbki czosnku
– 100g kiełbaski chorizo
– ostra papryka i słodka papryka w proszku
– 1 duża cukinia
– 2 łyżeczki przecieru pomidorowego
– sól i pieprz

 

Przygotowanie:

Wszystkie warzywa umyć, obrac i pokroić w kostkę. Czosnek wyciskamy. Następnie do głębokiego garnka wkładamy kiełbasę pokrojona w plasterki i podsmażamy na umiarkowanym ogniu aż lekko się zarumieni. Dodajemy cebulę i pod koniec czosnek. Następnie wrzucamy pokrojoną w kostkę paprykę czerwona i żółtą oraz przyprawy paprykę ostra i słodką. Smażyć ok 5 minut od czasu do czasu mieszając. Następnie dodajemy cukinię i podlewamy trochę wodą, żeby warzywa się nie przypaliły. Po kilku minutach dodać pomidory z puszki i koncentrat pomidorowy. Doprawić wszystko sola i pieprzem i gotować ok. 15-20 minut pod przykryciem, aż warzywa będą miękkie.

Podawać z pieczywem.

 

CHELEB BANANOWY

Pasta z bobu*

Składniki:
– 500 g bobu
– łyżka oliwy
– 2 garście słonecznika
– 3 ząbki czosnku
– sok z połówki cytryny
– 4 łyżki jogurtu naturalnego
– 2 łyżki sosu sojowego
– czarny pieprz, zioła

Przygotowanie:
Bób gotujemy, studzimy i obieramy.
Słonecznik prażymy na patelni i studzimy.
Bób blendujemy z pozostałymi składnikami aż do uzyskania gładkiej konsystencji.
Taka pasta pasuje idealnie do chleba lub do surowych warzyw jako dip 🙂

przepis autorstwa Ani

CHELEB BANANOWY

Omlet z warzywami*

Omlet z warzywami to prosty i smaczny pomysł
na pożywny posiłek. Przepis możemy dowolnie modyfikować 🙂

Składniki:
– 2 jajka
– łyżka mleka
– 1/2 małego pomidora
– pół papryki (czerwonej i żółtej)
– nieduży kawałek cukinii
– 2  łyżki startego parmezanu
– sól i pieprz, zioła

 

 

Przygotowanie:
Paprykę i pomidora kroimy w kostkę, cukinię w plasterki. Jajka roztrzepujemy z mlekiem, dodajemy warzywa i parmezan, wszystko dokładnie mieszamy.
Masę wylewamy na rozgrzaną patelnię i smażymy pod przykryciem aż jajka się zetną, a omlet lekko przyrumieni.
Omlet wykładamy na talerz, można posypać go szczypiorkiem. Smacznego !

przepis autorski Ani

CHELEB BANANOWY

Pesto bazyliowe*

Dla wszystkich miłośników kuchni włoskiej i pesto z bazylii, proponujemy wykonanie tego pysznego dodatku w domu 🙂 Składniki są proste i dostępne w każdym sklepie.

Składniki:
– 2 szklanki świeżych liści bazylii
– 1/2 szklanki oliwy z oliwek
– 3 przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku
– pół szklanki orzeszków piniowych
– 3/4 szklanki tartego parmezanu
– 1 łyżeczkę soli
– pół łyżeczki pieprzu

 

Przygotowanie:
Wszystkie składniki (oprócz oliwy) wkładamy do blendera i miksujemy, pod koniec blendowania dodajemy stopniowo oliwę. Gotowe 🙂

Jeśli nie wykorzystamy całego pesto od razu, należy je szczelnie zamknąć, przechowywać w lodówce i spożyć w ciągu kilku dni lub zamrozić 🙂 Pesto idealnie nadaje się jako dodatek do makaronów, sałatek i kanapek 🙂

przepis autorski Ani


CHELEB BANANOWY

Pasztet warzywny

Pasztet warzywny to świetny pomysł na zdrowy dodatek do pieczywa. Pasztet pozostaje świeży przez kilka dni i jest doskonałą alternatywa dla chociażby wędlin nafaszerowanych różnego rodzaju konserwantami. Sięgnij po zdrowie i skorzystaj z poniższego przepisu.

 

Składniki :
– 250 g ugotowanej ciecierzycy (wcześniej moczymy ją całą noc)
– ½ cebuli
– 1 cukinia
– 2 marchewki
– 2 ząbki czosnku
– 50 g słonecznika
– 2 łyżki słodkiej papryki w proszku
– ½ łyżeczki kminu rzymskiego
– 1 łyżeczka curry
– 3 łyżki koncentratu pomidorowego
– ½ szklanki wody
– 2 jajka ( można pominąć w wersji vegańskiej)
– olej
– sól i pieprz

 

 

 

Przygotowanie:
Ciecierzycę ugotować w osolonej wodzie.
Cebulę, marchewkę i cukinię obrać. Marchewkę zetrzeć na tartce o dużych oczkach natomiast cebulę i cukinie pokroić. Na rozgrzanej patelni zeszklić cebulę dodać marchew i cukinię. Dodajemy przeciśnięty przez praskę oraz przyprawy ( curry, paprykę, kmin rzymski). Chwile smażymy cały czas mieszając.
Następnie dodajemy koncentrat pomidorowy oraz pół szklanki wody i mieszamy aż do momentu połączenia się składników. Zestawić warzywa z ognia.
Ziarna słonecznika podprażyć na suchej patelni do momentu, aż zaczną przyjemnie pachnieć. Zmiksować warzywa, słonecznik oraz ciecierzycę dodając do mieszanki dwa jajka.Wszystko doprawić solą i pieprzem. Masę przełożyć do wysmarowanej olejem formy.
Wstawić do nagrzanego piekarnika do 200 st. C i piec ok 55 minut. Zostawić w formie do wystygnięcia a następnie wyłożyć z formy. Podawać np. z pieczywem. Smacznego

CHELEB BANANOWY

Stromboli*

Stromboli to zawijana pizza, która wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych. Podstawą Stromboli jest ciasto takie, jak do pizzy, a składniki każdy może dostosować do swoich smaków i potrzeb 🙂

Składniki:
Ciasto
– 20 g drożdży
– 1,5 szklanki mąki
– 0,5 szklanki wody
– 2 łyżki oliwy
– 1 łyżeczka soli
– 1 łyżeczka cukru

Nadzienie
– 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
– olej do smażenia
– ząbek czosnku
– pół cebuli
– pomidor
– kilka suszonych pomidorów
– pół podgotowanego wcześniej brokuła
– 1/3 cukinii
– starta mozzarella lub inny ser
– sól, pieprz, zioła

Przygotowanie
Drożdże mieszamy w wodzie i odstawiamy na chwilkę. Ze wszystkich składników wyrabiamy ciasto i odstawiamy do wyrośnięcia na około pół godziny.

Ciasto rozkładamy na papierze do pieczenia formułując kształt prostokąta i smarujemy sosem (koncentrat + 2 łyżki oliwy + czosnek). Pozostałe składniki kroimy w kostkę i układamy kolejno na środku placka, wszystko doprawiamy według uznania i posypujemy startym serem.

Po obu bokach ciasta, tam gdzie nie ma nadzienia, nacinamy paski, które zakładamy na farsz raz z jednej a raz z drugiej strony, całość posypujemy ziołami. Stromboli pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180C przez około 20-25 minut, aż delikatnie się zarumieni. Smacznego !

przepis autorstwa Ani