banoffee4NAPIS

Spaghetti z cukinii i marchewki z sosem pomidorowym

Składniki/2 porcje:
– 1 średnia cukinia
– 2 marchewki
– 4 pomidory
– mała cebula
– sól, pieprz, zioła
– ząbek czosnku
– olej kokosowy lub masło klarowane do smażenia
– parmezan do posypania (opcjonalnie)

Przygotowanie:
Cukinię i marchewki kroimy wzdłuż na cienkie paski, następnie smażymy na patelni przez ok 10 minut.
Pomidory obieramy ze skórki i kroimy w drobną kostkę. Na osobnej patelni szklimy cebulę i dodajemy pomidory, całość dusimy przez ok 20 minut, doprawiamy solą, pieprzem, ziołami i dodajemy czosnek.
Wykładamy na talerz spaghetti, następnie sos, a całość posypujemy startym parmezanem.

banoffee4NAPIS

Tarta z porem i cukinią

 

Składniki:
Ciasto
– 250 g mąki pszennej
– 125 g masła
– 3–4 łyżki zimnej wody
– płaska łyżeczka soli

Farsz:
– 1 por
– średnia cukinia
– 500g sera ricotta
– 2 jajka
– pół szklanki startego parmezanu
– ząbek czosnku
– sól, pieprz, zioła
– ok. 10 pomidorków koktajlowych

Przygotowanie:
Ciasto
Wszystkie składniki wyrobić, ciasto schłodzić 30 minut w lodówce. Następnie ułożyć w formie, nakłuć widelcem i podpiec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok.15 minut (z obciążeniem).

Farsz:
Por kroimy, wrzucamy na patelnie i smażymy, dodajemy cukinię startą na tarce o średnich oczkach i smażymy przez ok 10 minut. Studzimy.
W misce mieszamy ser ricotta z jajkami i parmezanem, dodajemy przyprawy i czosnek. Następnie mieszamy z ostudzonymi warzywami. Wykładamy całość na podpieczony spód, na wierzchu układamy pokrojone na połówki pomidorki i wciskamy je delikatnie w farsz. Tartę pieczemy w piekarniku w 180 stopniach przez ok 40-45 minut.

banoffee4NAPIS

Omlet z warzywami

Omlet z warzywami to prosty i smaczny pomysł
na pożywny posiłek. Przepis możemy dowolnie modyfikować 🙂

Składniki:
– 2 jajka
– łyżka mleka
– 1/2 małego pomidora
– pół papryki (czerwonej i żółtej)
– nieduży kawałek cukinii
– 2  łyżki startego parmezanu
– sól i pieprz, zioła

 

 

Przygotowanie:
Paprykę i pomidora kroimy w kostkę, cukinię w plasterki. Jajka roztrzepujemy z mlekiem, dodajemy warzywa i parmezan, wszystko dokładnie mieszamy.
Masę wylewamy na rozgrzaną patelnię i smażymy pod przykryciem aż jajka się zetną, a omlet lekko przyrumieni.
Omlet wykładamy na talerz, można posypać go szczypiorkiem. Smacznego !

banoffee4NAPIS

Leczo wegetariańskie

Chyba każdy z nas lubi leczo:) Teraz jest idealny moment, aby je przygotować. Wystarczy tylko pokroić warzywa, przyprawić i właściwie samo się robi. Przedstawiamy przepis na leczo w wersji wegetariańskiej, ale wystarczy dodać ulubiony mięsny składnik i ta potrawa zadowoli też mięsożerców 🙂

Składniki/4 porcje:
– 1 cebula
– 3 łyżki oleju kokosowego lub innego
– 2 duże papryki, lub 3 mniejsze (różnokolorowe)
– 1 średnia cukinia
– 1 kg pomidorów (ewentualnie z puszki)
– 1 łyżka papryki słodkiej
– sól, pieprz
– 2 ząbki czosnku
– zioła (bazylia, oregano)

 

 

 

Przygotowanie:
Cebulę, paprykę i cukinię  kroimy w kostkę. Pomidory obieramy ze skórki, pozbawiamy gniazd i kroimy w kostkę.
W garnku rozgrzewamy olej, dodajemy cebulę i chwilkę podsmażamy, mieszając. Następnie dodajemy pozostałe warzywa (bez pomidorów) i smażymy przez kilkanaście minut, aż zmiękną.
Dodajemy pomidory, doprawiamy solą, pieprzem, papryką, czosnkiem i ziołami i dusimy ok. 25 minut co jakiś czas mieszając.

banoffee4NAPIS

Pizza na spodzie z kalafiora

Prosta, lekka i bardzo smaczna pizza, do przygotowania której wykorzystamy kalafiora. Na wierzch pizzy możemy dodać to, co aktualnie mamy pod ręką. Zapewniamy, że kalafior nie jest tu wyczuwalny, danie jest lekkie, ale sycące i na pewno zadowoli Wasze podniebienia 🙂

Składniki:
Ciasto/na 1 pizzę
– 1 świeży kalafior
– 1 jajko
– 50g drobno startego parmezanu
– sól. pieprz
– szklanka zmielonych płatków owsianych

Nadzienie
Do przygotowania pizzy możemy wykorzystać ulubione składniki. Ta pizza w wersji wege to sos pomidorowy, plastry cukinii, kilka plasterków świeżych pomidorów, pomidory suszone i mozarella. Całość posypujemy ziołami.


Przygotowanie:

Kalafior myjemy i ścieramy na tarce, lub blendujemy delikatnie.  Mieszamy go z pozostałymi składnikami i wyrabiamy na jednolitą masę. Ciasto wykładamy na blaszkę i podpiekamy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez ok. 15 minut. Pizzę smarujemy sosem pomidorowym i wykładamy składniki. Pieczemy jeszcze przez ok 10 – 15 minut.

banoffee4NAPIS

Sałatka z fetą i pomidorkami

Pyszna i prosta sałatka z serem feta, pomidorkami i pestkami słonecznika. Lekka i pożywna – idealna na kolację lub lekki lunch 🙂

 

Składniki:
– 2 garście ulubionej sałaty
– ok 100g sera feta
– 10 pomidorków koktajlowych
– łyżka pestek słonecznika do posypania

 

Przygotowanie:
Sałatę i pomidorki myjemy, ser kroimy w kostkę, a pomidorki na połówki. Układamy na talerzy kolejno sałatę, ser i pomidorki. Sałatkę możemy skropić tylko oliwą lub sosem winegret. Ja tym razem użyłam sosu z łyżki oliwy i łyżki domowego pesto. Całość posypujemy pestkami słonecznika, gotowe 🙂 Smacznego!

banoffee4NAPIS

Pesto bazyliowe

Dla wszystkich miłośników kuchni włoskiej i pesto z bazylii, proponujemy wykonanie tego pysznego dodatku w domu 🙂 Składniki są proste i dostępne w każdym sklepie.

Składniki:
– 2 szklanki świeżych liści bazylii
– 1/2 szklanki oliwy z oliwek
– 3 przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku
– pół szklanki orzeszków piniowych
– 3/4 szklanki tartego parmezanu
– 1 łyżeczkę soli
– pół łyżeczki pieprzu

 

Przygotowanie:
Wszystkie składniki (oprócz oliwy) wkładamy do blendera i miksujemy, pod koniec blendowania dodajemy stopniowo oliwę. Gotowe 🙂

Jeśli nie wykorzystamy całego pesto od razu, należy je szczelnie zamknąć, przechowywać w lodówce i spożyć w ciągu kilku dni lub zamrozić 🙂 Pesto idealnie nadaje się jako dodatek do makaronów, sałatek i kanapek 🙂

banoffee4NAPIS

Tarta ze szparagami i pomidorkami

Sezon na szparagi nie jest zbyt długi, dlatego trzeba z niego w pełni korzystać. Tym razem tarta ze szparagami i pomidorkami, z dodatkiem serka ricotta i tartego parmezanu.  Tarta to idealny pomysł na obiad lub kolację.

Składniki:
Ciasto
– 250 g mąki pszennej
– 125 g masła
– 3–4 łyżki zimnej wody
– płaska łyżeczka soli

Farsz:
– szparagi zielone (8-10 sztuk)
– 500g sera ricotta
– 2 jajka
– pół szklanki startego parmezanu
– ząbek czosnku
– sól, pieprz, zioła

Przygotowanie:
Ciasto
Wszystkie składniki wyrobić, ciasto schłodzić 30 minut w lodówce. Następnie ułożyć w formie, nakłuć widelcem i podpiec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok.15 minut (z obciążeniem).

Farsz
Szparagi myjemy i usuwamy zdrewniałe części, gotujemy w posolonej wodzie przez ok 8 minut.


W misce mieszamy serki ricotta, jajka, parmezan, przyprawy i czosnek.
Na podpieczony spód wykładamy całą masę, następnie w dowolny sposób układamy na niej szparagi i przekrojone na pół pomidorki, lekko wciskając je w nadzienie.

Pieczemy w piekarniku w 180 stopniach przez ok. 35-40 min, aż tarta się lekko zarumieni, a farsz zetnie.

Smacznego !

 

banoffee4NAPIS

Placuszki cukiniowe z marchewką i kalarepą

Pyszny pomysł na obiad lub kolację – placuszki z cukinii, marchewki i kalarepy.

Składniki/na ok. 6 placuszków:
– średnia cukinia
– 2 małe marchewki
– pół kalarepy
– pół szklanki startego parmezanu
– 2 jajka
– 6 łyżki mąki
– bułka tarta
– sól, pieprz, zioła
– olej kokosowy do smażenia

 

 
Przygotowanie:
Cukinię, marchewkę i kalarepę myjemy, obieramy i ścieramy na tarce (cukinię można zetrzeć ze skórką jeżeli jest młoda). Solimy i odstawiamy na chwilę, następnie odciskamy porządnie na sitku by warzywa puściły sok. Do warzyw dodajemy jajka, parmezan, mąkę, mieszamy dokładnie i przyprawiamy do smaku według uznania. Formułujemy placuszki i obtaczamy delikatnie w bułce, smażymy przez chwilkę z obu stron aż placuszki się lekko zarumienią.
Smacznego!

banoffee4NAPIS

Makaron z warzywami

Składniki /2 porcje:
– 200 g dowolnego makaronu  (przepis na domowy, włoski makaron znajdziesz tutaj)
– olej kokosowy lub inny do smażenia
– ząbek czosnku
– ćwiartka cebuli
– pół cukinii
– pół bakłażana
– pół papryki czerwonej i żółtej
– sól, pieprz, zioła

 

 

Przygotowanie:
Bakłażana kroimy w plastry, solimy dokładnie i odstawiamy na ok 15 minut.

Makaron wrzucamy do wrzącej, osolonej wody i gotujemy al dente.

Cebulę szklimy, dodajemy czosnek i wszystkie pokrojone warzywa. Smażymy aż warzywa zmiękną, przyprawiamy solą, pieprzem oraz ziołami.
Podajemy z makaronem, posypujemy parmezanem (opcjonalnie).
Smacznego !